Діти сидять в бульці, а освіта не намагається їх звідти вирвати, – говорить мовознавиця.
Сучасні діти, молодь – принаймні велика їх частина – не має національної опори. Вони залізли в ілюзорні бульки, але ніхто на рівні освіти навіть не намагається їх звідти вирвати. Про це свідчать і зміни у шкільній програмі, які проводилися і тривають ще з часів ексміністра освіти «регіонала» Дмитра Табачника. Про це пише NTA.
В ексклюзивному інтерв’ю для «Говорить Великий Львів» мовознавиця Ірина Фаріон пояснила одну із причин, чому на 30-му році Незалежності в Україні, у Львові, де «були написані дві головні книги про Голодомор», можливі «голодні туси».
За її словами, у молодих людей штучно відібрали право на пізнання національної культури. І почав цей процес на посаді міністра освіти і науки Дмитро Табачник.
«Перше, що він зробив, то почав формував ідеологію. Він заліз в українську літературу та українську історію. Він вилучив зі шкільної програми з історії 1917-1921 рік – період національних змагань. З літератури – «Марію» Уласа Самчука. Коли я прочитала «Марію», то пів року не могла читати нічого іншого. До неї я також нічого не знала про ті події. У мене після тої книги все терпло», – нагадала, як починали впроваджуватися зміни в українській шкільній освіті, мовознавиця.
Та це, за словами Фаріон, був тільки початок. Із програми зникли «Сад Гетсиманський» Івана Багряного, з Миколи Вороного у школі вивчають «Голубу панну», а не «Євшан-зілля» про історичну пам’ять. Та, найгірше, що руйнацію, яку запустив Табачник, не лише не зупинили, а й поглибили.
«Нічого із того, що викреслив Табачник, у школу не повернули. Більше – нововведення Гриневич, коли із ЗНО для технічних спеціальностей забрали українську літературу. Як це? Я маю студентів-комп’ютерників і жодна пара у мене не завершується вчасно. У них ціла купа питань. Вони прагнуть це знати. А в них відібрали право пізнавати національну культуру», – продовжила Ірина Фаріон.
Вона нагадала, що література – це «корона нації». Вона дарує людям не лише знання, а й емоцію, формує свідомість. І без цього людина не може жити. Наслідок такої освітньої політики і проявляється через різні «голодні туси», адже «діти не мають опори. Вони живуть у бульці і на рівні освіти їх і не намагаються звідти вирвати».
«Цьому блогеру із Чернівців 29 років. Він ровесник України. Я чула його вибачення, жалі на втрату заробітків. І можу сказати йому, і тим іншим дітям одне: якщо світ матерії існує без ідеї – він приречений. Ми все рівно хочемо прагнути до високого. Бо людина – істота вертикальна. Навіть заземлений Зеленський говорить про мрію. Ми люди, ми ходимо на двох ногах. І це основне і це має повернутися в нашу освіту», -переконана Ірина Фаріон.
ІА "Вголос": НОВИНИ