Як пише видання «Известия», цього року на базі чеського офісу «Radio Free Europe/Radio Liberty» (Радіо «Свобода» фінансують з федерального бюджету США) буде створено цифровий медіа-департамент DIGIM. У цьому підрозділі працюватимуть фахівці із соціальних мереж. Їхнє завдання – «протистояти дезінформації в російській медіа-сфері за допомогою різних соцмедіаплатформ (зокрема, «Facebook», «Twitter», «ВКонтакте» й «Однокласники»)». Про створення кіберштабу в Празі йдеться в докладній заявці американської урядової організації Ради керуючих з питань мовлення (Broadcasting Board of Governors, BBG) на наступний фінансовий рік, який почнеться 1 жовтня 2015 року. Заявку подано від імені президента США в Конгрес минулого місяця.

BBG об'єднує Радіо «Вільна Європа»/Радіо «Свобода» (RFE / RL), «Голос Америки» (VOA) та інші державні медіаканали США. Статутна мета BBG – поширення інформації в країнах, де бракує незалежних ЗМІ. У заявці BBG про Росію йдеться, що вона запустила всесвітній механізм дезінформації, мета якого не переконати і заслужити довіру, а посіяти смуту теоріями змови і поширити брехню.

BBG, говорячи про заборону діяльності в російському радіоефірі, вказує на розширення своєї активності в Інтернеті, зокрема в соціальних мережах. Після анексії Криму Росією RFE/RL примножив обсяг російськомовного контенту, а для подальшого збільшення охоплення створить DIGIM.

Основною зброєю в інформаційній боротьбі з Росією мають стати оригінальні програми й політична сатира, зазначено в матеріалах BBG. У рамках нового представництва США в російських соцмережах заплановано відеопроект «Footage vs Footage» («Зйомка проти зйомки»). У заявці DIGIM сказано, що цей щоденний продукт викриватиме російську телевізійну пропаганду.

На американському порталі держзакупівель «Известия» виявили березневе замовлення від BBG на просування російськомовних сервісів у «Google» – Інтернет-гігантові виділять 100 тис. дол. за рекламу Радіо «Свобода» і «Голосу Америки» в російськомовному сегменті Інтернету.

На наступний фінансовий рік для боротьби з російською пропагандою BBG має намір витратити 15,6 млн дол. Бюджет «Voice of America» загалом скоротиться з 212,1 млн до 206,7 млн ​​дол. Проте бюджет російського мовлення зросте з 4,09 млн до 4,14 млн дол. BBG як обґрунтування своїх фінансових побажань і своїх витрат вказує майбутнє розширення співпраці з російськими ЗМІ.

ІА "Вголос": НОВИНИ