Згідно з ним, покарання понесуть навіть ті, хто підбурював до злочину, пише російське видання «Коммерсантъ« з посиланням на текст документу.

Юрисдикція трибуналу поширюється на військові злочини, «злочини проти безпеки цивільної авіації» і «злочини, записані в Кримінальному кодексі України».

Далі пояснюється, що до першої категорії потрапляють, наприклад, «серйозні порушення» ст. 3 Женевської конвенції від 12 серпня 1949 року (про захист цивільного населення під час війни), яка забороняє посягання на життя і фізичну недоторканність осіб, які безпосередньо не беруть участі у воєнних діях.

З документа випливає, що під суд потрапляють дієздатні особи, яким на момент вчинення злочину (тобто 17 липня 2014) було більше 18 років. Особливо наголошується, що «імунітет або особливі процедурні правила, якими володіє та чи інша офіційне особа відповідно до національних або міжнародного законодавств, не повинні стати перешкодою для трибуналу».

Ще один важливий пункт - до відповідальності можуть бути притягнуті не тільки люди, які безпосередньо були задіяні у вчиненні злочину, а й ті, хто скоїв його «за допомогою іншої людини», а також «віддавав накази, підбурював або схиляв» до цього.

Уточнюється, що мова, зокрема, може йти про командувачів збройними формуваннями або людей, які діють в ролі таких.

При цьому суд, як зазначається в документі, може відбутися заочно, тобто за відсутності обвинувачених.

Трибунал повинен складатися з трьох головних органів: палат суддів (одна з них займеться досудовим розглядом, друга - власне судовим процесом, третя - можливими апеляціями), прокурора і канцелярії. Вердикти повинні виносити троє суддів. В апеляційній палаті буде п'ять осіб. Призначатися судді повинні на п'ять років генсеком ООН за поданням країн-членів організації.

Максимальний можливий термін за підсумками розгляду - 30 років в'язниці або довічне ув'язнення.

Вердикт трибуналу повинен бути пріоритетним в порівнянні з вердиктами національних судів.

Голосування за ініціативу про створення трибуналу відбудеться в середу, 29 липня, о 22:00 за київським часом.

Запропонований Малайзією проект резолюції зі створення Міжнародного трибуналу для розслідування збиття Боїнга, що слідував рейсом MH17, зобов'язує всі держави виконувати запити і ордери трибуналу.

Повний текст проекту резолюції

 

Рада Безпеки,

підтверджуючи свою резолюцію 2166 (2014) від 21 липня 2014 по знищенню рейсу MH17 17 липня 2014 в Донецькій області (Україна), що стосується трагічної втрати 298 життів, в якій РБ вимагав, щоб всі відповідальні за цю подію були притягнуті до відповіді і щоб всі країни цілком співпрацювали у визначенні відповідальних,

нагадуючи про своїй резолюції 2202 (2015) від 17 лютого 2015 року, яка підтвердила резолюцію 2166,

беручи до уваги попередню доповідь причин катастрофи, проведену Управлінням з безпеки польотів Нідерландів, наділеним таким правом відповідно до додатка 13 міжнародної конвенції з цивільної авіації, випущену 9 вересня 2014, яка позначив, що літак був зруйнований великою кількістю об'єктів, що летіли з великою силою, що вразили літак зовні, і нагадуючи про брифінг РБ ООН від 19 вересня 2014 року, також беручи до уваги резолюцію по MH17, прийняту радою з Міжнародної організації цивільної авіації 28 жовтня 2014,

підтверджуючи положення міжнародного законодавства, які забороняють акти насильства, які становлять загрозу безпеці міжнародної цивільної авіації і в цьому зв'язку засуджуючи всі акти застосування сили щодо цивільних суден,

беручи до уваги листи, адресовані в РБ ООН урядом Нідерландів від 16 грудня 2014 (S / 2014/903) і 20 липня 2015 (S / 2015/551), в яких оголошувалося про створення об'єднаної комісії з розслідування для координації міжнародного кримінального розслідування з метою притягнення злочинців до правосуддя та надаючи оновлену інформацію про статус цього розслідування, а також місії з відновлення та репатріації (останків) і міжнародного технічного розслідування причин катастрофи,

будучи глибоко стурбованим усіма актами насильства, що становлять загрозу цивільної авіації,

вирішуючи, що цей акт насильства та його наслідки для безпеки цивільної авіації становлять загрозу міжнародному миру і безпеці,

будучи націленим на запобігання майбутніх нападів на цивільні судна і прийняття ефективних заходів з приведення до відповідальності осіб, причетних до цього інциденту,

вважаючи, що створення міжнародного трибуналу і кримінальне переслідування осіб, причетних до цього інциденту внесе свій внесок у забезпечення безпеки цивільної авіації та збереження міжнародного миру і безпеки,

будучи впевненою, що в певних обставинах даного інциденту створення міжнародного трибуналу буде ефективною гарантією незалежного та неупередженого процесу щодо встановлення відповідальності у відповідності з міжнародними стандартами,

відсилаючи до листа урядів Австралії, Бельгії, Малайзії, Нідерландів та України від 10 липня 2015 (S / 2015/528) і визнаючи їх прихильність щодо забезпечення ефективного функціонування міжнародного трибуналу, який буде вести свою діяльність з урахуванням роботи об'єднаної комісії з розслідування,

діючи відповідно до статті VII Статуту Організації Об'єднаних Націй,

1. Підтверджує своє найглибше співчуття і співчуття сім'ям жертв цієї події і народам і урядам країн, родом з яких були жертви;

2. Вимагає від усіх держав та інших діючих суб'єктів утримуватися від насильства, спрямованого проти цивільних повітряних суден;

3. Закликає всі держави і діючі суб'єкти регіону надати повну підтримку в проведенні міжнародного розслідування цієї події, як того вимагає резолюція 2166 (2014);

4. Просить всі держави, що працюють спільно в Об'єднаній комісії з розслідування, продовжувати повно і регулярно доповідати раді про хід розслідування, наскільки це доречно і не порушує конфіденційність кримінального розслідування;

5. Закликає до якнайшвидшого можливого закінченню міжнародного технічного розслідування причин катастрофи і кримінального розслідування без шкоди якості цих розслідувань;

6. Приймає рішення створити міжнародний трибунал з єдиною метою притягнення до відповідальності осіб, відповідальних за злочини, пов'язані зі знищенням в Донецькій області України літака авіакомпанії Malaysia Airlines, що виконував 17 липня 2014 рейс MH17, і для цього приймає статут Міжнародного кримінального трибуналу по рейсу MH17 авіакомпанію Malaysia Airlines, що додається до документа;

7. Приймає рішення про те, що всі держави повинні повною мірою співпрацювати з Міжнародним трибуналом та його органами відповідно до цієї резолюцією і статутом Міжнародного трибуналу і що, відповідно до вищевикладеного, всі держави повинні прийняти будь-які необхідні заходи відповідно до внутрішнього законодавства для виконання умов цієї резолюції та статуту, включаючи обов'язок держав виконувати запити про допомогу або ордера, видані відповідно до Статуту Міжнародного трибуналу і просить держави інформувати Генерального секретаря про такі заходи;

8. Приймає рішення про те, що Міжнародний трибунал фінансується за допомогою добровільних пожертвувань, і закликає держави, міжурядові та неурядові організації пожертвувати необхідні засоби, обладнання та послуги Міжнародному трибуналу, включаючи і пропозицію фахівців;

9. Приймає рішення про те, що місце розташування Міжнародного трибуналу визначається укладанням відповідних угод між Об'єднаними Націями і Нідерландами, прийнятних для ради, і тим, що Міжнародний трибунал може вибрати як свого розташування будь-яке інше місце, яке визнає за необхідне для ефективного виконання своїх функцій;

10. Приймає рішення про те, що робота Міжнародного трибуналу буде здійснюватися без шкоди для існуючим правам сімей жертв з пошуком належних шляхів компенсації;

11. Просить Генерального секретаря виконати цю резолюцію без зволікання, і, зокрема, прийняти всі практичні заходи, де це необхідно, у співпраці з урядами Австралії, Бельгії, Малайзії, Нідерландів та України для ефективної діяльності Міжнародного трибуналу в найкоротший час і періодично доповідати раді про виконання цієї резолюції;

12. Приймає рішення продовжувати активно займатися цим питанням.

Нагадаємо, 20 липня Радбез ООН провів закриту зустріч, на якій обговорив створення міжнародного трибуналу для розслідування катастрофи малайзійського «Боїнга» на Донбасі.

Малайзія наполягає на створенні міжнародного трибуналу для притягнення до відповідальності винних в авіакатастрофі літака Малайзійських авіаліній «Боїнг», який збили над Донеччиною.

Натомість президент Росії Володимир Путін проти створення міжнародного трибуналу для розслідування причин катастрофи.

Як писав «Вголос», слідчі Нідерландів повідомили, що мають фото і всі дані російських військових, які збили «Боїнг».

Авіалайнер рейсу MH17, що летів із Амстердама до Куала-Лумпура, був збитий у небі над частиною Донецької області, захопленою підтримуваними Росією бойовиками, 17 липня 2014 року. Загинули всі 298 людей, які були на борту.

ІА "Вголос": НОВИНИ