Коли завозять контрабанду, тобто не сплачують митні збори та податкові платежі, то платять гроші у кишеню митникам. Кожна митниця має зобов’язання з центру, скільки вони мають щотижня чи щомісяця передавати нагору брудних грошей.

Про це «Вголосу» розповів екс-міністр економіки Володимир Лановий.

«І ці норми обов’язкові. У портах це працює точно. Всі обкладені податком з Києва. Хоча на автомобільних митницях те саме і на інших теж. Все ж найбільша корупція – у портах, адже там контейнерні перевезення, і на кожен контейнер встановлена оплата», - зазначив він.

Тим більше, за словами Ланового, через наші порти вантажі йдуть також в Росію. Натомість представники нашої влади казали неправду і при цьому акцентували щодалі, то частіше, бо знали, що чим більше неправди, тим швидше їй повірять.

Зі свого боку економіст Ілля Несходовський додав: «Раніше були спроби перерозподілити потоки, аби вони йшли не в одні руки, а в інші. Але, враховуючи колосальні суми і корумпованість правоохоронної, судової і контролюючої системи, то це де-факто було неможливо».

Також розповів: «Основні схеми, які сприяють корупції на митниці, такі: заниження митної вартості товарів, підміна кодів товарів, що дає можливість маніпулювати на вартості; пропуск вантажівок із товаром як порожніх. Також це питання контрабанди: до прикладу, нафту можуть відвантажити ще в морі – це відома схема – а потім в порт приходять судна вже наполовину заповнені, що дає можливість не сплачувати митні платежі».

Також, за словами експерта, це поштова контрабанда – поштовий імпорт, коли товари відправляють на фіктивних отримувачів відповідно без сплати мита, враховуючи те, що є певна пільга щодо розмитнення таких товарів; перерваний транзит, коли товар нібито постачають у наступну країну, а насправді розвантажують його в Україні і відповідно митні платежі також не сплачують. Загалом же заробляють на різноманітних товарах, які «заходять» в Україну: побутова техніка, одяг, взуття, автозапчастини тощо».

Більше читайте тут: «Поборюватиме чи очолить? Чому Зеленський активно взявся за реформи на митниці».

ІА "Вголос": НОВИНИ