В 2016 року ціни ставали доступнішими тільки у випадках, коли на ринок виводилася нова модель або комплектація, яка раніше не була представлена на ринку взагалі, пише Сегодня.
«У той же час при зміні поколінь однієї і тієї ж моделі - навпаки - ціни в доларах підвищувалися», - розповідає директор з маркетингу групи компаній «АІС» Сергій Боровик.
Попит на авто в 2016 виріс більше, ніж на 40% порівняно з 2015-м: з 46,5 тисяч машин до 65,5 тисяч, зазначають в Укравтопромі. Найбільше купували автомобілі «мас маркету»- 62%, «лоукост» сегмент зайняв 25%, автомобілі преміум класу - 13%. По модельному ряду в Україні зростає популярність позашляховиків - їхня частка збільшилася до 50%,найкраща динаміка зростання у моделей компакт-класу, додає Боровик.
Вартість вживаних автомобілів залишалася стабільною протягом року, зазначає директора Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко.
Що буде з вартістю автомобілів?
Вартість автомобілів в січні 2017 року через стрибки курсу долара вже кілька разів змінювалася. Ціни на машини залежать від курсу валют, адже здебільшого на ринку представлені імпортні авто.
«У січні ціни на машини вже піднімали два рази в середньому на 5% -10% на тлі девальвації гривні. Як і раніше є чітка прив'язка до курсу гривні на міжбанку. Інших цінових факторів зараз немає», - каже Сергій Боровик.
Наприклад, на початок листопада 2016- го новий електрокар Nissan Leaf 2010 року коштував 450 тисяч грн, сьогодні його ціна в гривні піднялася до 479 тисяч грн через подорожчання долара.
Але для серйозної зміни цін передумов немає: податкових змін не передбачається, а заводи знижувати ціни для незначного ринку України не будуть, підтверджує Олег Назаренко: «Україна для автозаводів - ринок нецікавий, тому ціни знижувати для нас виробники не будуть».
Проте попит на автомобілі продовжуватиме рости і в 2017 ринок може збільшитися до 15-30% або 65-75 тисяч машин. Але ринку ще далеко до показників 2013. Тоді в Україні продали за рік 213 тисяч авто.
Продажі продовжать збільшуватися за рахунок відкладеного попиту - майже два роки українці не робили великих покупок через нестабільну економічну та політичну ситуацію. У зв'язку з тим, що гривня стабілізується, українці почнуть вкладати гроші у великі покупки - авто і нерухомість, вважає Олег Назаренко.
З огляду на очікувану інфляцію на рівні8,1%, вартість бензинових і дизельних авто навряд чи зменшиться. Однак більш доступними автомобілі можуть стати за рахунок зниження ставок кредитування банками.
На старі автомобілі на паливі залишаться ті ж пільгові ставки акцизів, які були введені в Україні в 2016 році. Важливо зазначити, що 2017 - останній рік дії екостандарту Євро-5 -поки можна імпортувати автомобілі віком до п'яти років. З 2018 року в Україні набуде чинності стандарт Євро-6, тоді в країну можна буде ввозити тільки автомобілі не старші за 2-3 роки - вони коштують дорожче.
Єдині автомобілі, які можуть істотно подешевшати - це електрокари. У 2016 році темпи зростання ринку електрокарів в Україні обігнали Польщу і Росію. У Верховній Раді вже лежить законопроект про скасування ПДВ на електромобілі. Якщо законопроект приймуть, електрокари стануть на 20% дешевшими. У Міністерстві інфраструктури вже заявили про підтримку електрокарів і найближчим часом пообіцяли розробити держпрограму.
ІА "Вголос": НОВИНИ