Про це розповів експерт з виборчого законодавства, керівник проекту «Відкритий бюджет міста» Роман Кошовий сьогодні під час круглого столу, передає кореспондент «Вголосу».

За його словами, проаналізувавши інформацію про виконання бюджету розвитку Львова на 2015 рік, з 582 позицій, закладених у бюджет, було профінансовано лише 324. З найбільш масштабних – так і не відбулася реконструкція площі святого Юра, на яку закладалося 30 млн грн. А загалом зі 150 пунктів, зазвичай, це не виконанні роботи у школах і дитсадках міста. Окрім того, за його словами, більше 350 змін було внесено у вже затверджений бюджет розвитку міста впродовж року. А 17 грудня і 24 грудня у ЛМР вноситимуть додаткові зміни в існуючий документ. Фактично, це йде просто узаконення вже виконаних робіт.

Представник Львівської міськради Іван Коржов пояснив, що чимало робіт, які закладалися в бюджет міста, можуть бути не виконанні через те, що не відбувся тендер, не знайшлася фірма, яка виявила бажання виконувати роботи. Він додав, що тендерний процес може тривати, як мінімум, півроку часу. Тим часом керівник проекту з протидії корупції «Тендер і злочин» Української галицької асамблеї Мирослав Сімка резюмував, що за півроку можна насправді провести прозоро 4 тендери. Якщо це займає довше часу, значить щось тут не те.

Іван Коржов також прояснив, що у лютому приймається бюджет розвитку досить загальний, де немає конкретних списків, які саме дороги чи школи ремонтуватимуть.

А вже на що конкретно підуть гроші, на ремонт яких об’єктів – визначається впродовж року. Розпорядники коштів, такі як управління, департаменти, райадміністрації складають титульні списки і подають їх на розгляд депутатським комісіям, а потім бюджетній комісії. 

«Фактично, у січні важко спрогнозувати, яка труба прорве впродовж року», – пояснив представник ЛМР.

Загалом Роман Кошовий зазначив, що залишається без відповіді питання, наскільки відкрито та публічно проходить процес внесення змін та доповнень до бюджету розвитку впродовж року, адже тоді можна поставити під сумнів актуальність громадських слухань напередодні прийняття бюджету розвитку, якщо по факту фінансуватися можуть зовсім інші об’єкти й на інші суми. Учасники круглого столу погодилися, що потрібно більш ширше залучати громадськість до питань формування бюджету та внесення змін в цей документ, а також до складання титульних списків об’єктів, які фінансуються за рахунок міста. Зокрема, надати громадськості більші важелі впливу.

На сьогодні запрацювали два портали mycity.lviv.ua, спроектований Комітетом виборців України та openbufget.in.ua – платформа, розроблена у ЛМР,  що дозволяють зробити бюджет міста максимально зрозумілим для громади, навіть для 5-класника і візуально подивитися, як працює цей механізм.

ІА "Вголос": НОВИНИ