Українці можуть зменшити суму виплати: для цього потрібно перерахувати свої платіжки за газ за жовтень.
Заступник начальника департаменту енергоефективності НАК «Нафтогаз України» Олексій Хабатюк пояснив, як це зробити.
Нижче — інструкція, яка пояснює, як можна зменшити суму в платіжці.
Що робити з платіжками за газ за жовтень
- Зверніться до вашого газзбуту зі скаргою та вимогою провести перерахунок за газ за жовтень.
- Надішліть скаргу до Нацкомісії про порушення ліцензійних умов газзбутом/облгазом.
- Оплатіть рахунок за газ у тій частині/сумі, яка не оскаржується.
Зразки скарги та листа-вимоги про перерахунок плати за газ за жовтень
Скаргу можна надіслати електронною поштою [email protected], звичайною поштою або кинути в скриньку Нацкомісії за цим посиланням.За цим посиланням ви знайдете зразок листа-вимоги про перерахунок плати за газ за жовтень.
Цей лист необхідно надіслати (звичайною або електронною поштою) або особисто передати вашому постачальнику газу.
Якими документами ви можете обґрунтувати ваші дії:
Положення Правил постачання природного газу
«9. Спори між споживачем і постачальником вирішуються шляхом досудового врегулювання спорів у прозорий, справедливий і швидкий спосіб. Постачальник зобов'язаний розглянути всі скарги, отримані від споживачів, і протягом одного місяця повідомити про результати їх розгляду».
Закон України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг».
«1. Для ефективного виконання завдань державного регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг регулятор:
...11) контролює додержання ліцензіатами законодавства у відповідній сфері регулювання і ліцензійних умов провадження господарської діяльності та вживає заходів до запобігання порушенням ліцензійних умов».
Положення Типового договору постачання природного газу побутовим споживачам.
"4.11. Якщо споживач не погоджується з рахунком постачальника (не згоден із розрахованою сумою тощо) та збирається оскаржувати його, споживач сплачує рахунок у тій частині, що ним не оскаржується.
При цьому споживач у зручний для нього спосіб (за телефоном, визначеним на сайті постачальника, через особистий кабінет або письмово) має звернутися до постачальника за відповідними роз’ясненнями.
У разі отримання такого звернення постачальник зобов’язується невідкладно та у термін, достатній для його аналізу (не перевищуючи терміни, встановлені законодавством), надати відповідне роз’яснення чи здійснити перерахунок споживачу".
ІА "Вголос": НОВИНИ