Те, що у Львівській міській раді діє лише один закон – інтереси мера Садового – не є секретом. І не лише у Львові. А деяким схемам позаздрив би навіть сам геніальний комбінатор Остап Бендер. Ця тема важлива, тому що про подібну схему «прибарахлитися» відомо й в деяких інших містах.
Для початку у лютому 2021 року Львівська міськрада прийняла ухвалу № 1081 «Про розмежування повноважень між виконавчими органами Львівської міської ради» та затвердила Положення про розмежування повноважень між виконавчими органами Львівської міської ради.
Цим рішенням до повноважень виконкому віднесли дуже жирну функцію - про надання (затвердження) містобудівних умов та обмежень на проєктування об'єктів будівництва на нове будівництво, реконструкцію, реставрацію об’єктів архітектури та містобудування, зокрема у межах історичного ареалу м. Львова.
Проте у Садового забули, що існує Закон. Зокрема, у ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні» чітко сказано, що виключно на сесіях відповідної міської ради, шляхом голосування, утворюються інші виконавчі органи рад. Тому, виконавчий комітет Львівської міської ради ну ніяк не може бути виконавчим органом з питань архітектури. Оскільки виконком перебрав на себе функції, які законом покладаються на інший орган, то це називається зловживанням владою та перевищенням владних повноважень
Але який закон, коли «бабло» горить. Тому у тому ж лютому швиденько затвердили персональний склад виконавчого комітету ЛМР. З усього складу варто виділити лише Олега Лаврика. Достеменно не відомо, брешуть чи ні, але у львівській політичній тусовці його називають гаманцем Андрія Садового. А ще кажуть, що він гарно співпрацює з таким собі Любомиром Зубачем. Тепер він голова фракції «Самопоміч» у Львівській облраді та заступник Андрія Садового з питань містобудування.
А тепер ключове. Саме ці дві особи, Лаврик та Зубач, придумали досить нехитру справу. Якщо забудовник хоче отримати погодження містобудівних умов та обмежень (тобто дозвіл на початок будівництва), то він має зробити добровільну пожертву чи добровільно виконати якісь роботи. Хоч, згідно з законом таке погодження надається безкоштовно.
Ті, хто не проявляє «високу соціальну відповідальність» перед містом, за дивним збігом обставин, не отримують погодження. Так само заступник мера з питань містобудування Зубач просто місяцями може не підписувати містобудівних умов і обмежень та може не завантажувати їх в систему. Правда, це має робити головний архітектор міста. А надання будівельного паспорта також здійснюється на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження відповідної заяви та пакета документів, перелік яких визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Але ж, який нафіг закон, коли бабло горить. Крім того, у Львові свої закони.
Тому такі добровільні внески передбачені в рекомендаційних рішення виконавчого комітету № 304 “Про забезпечення якісного житлового будівництва на території Львівської міської територіальної громади“.
Ціна такої «добровільної" благодійності помірна, така ж як у часи існування будівельної мафії у вигляді ДАБі - отримання права забудови у Львові коштує 5 доларів з метра готівкою, або 5 відсотків соціального навантаження.
Тому кожен може обрати свою модель рабства.
ІА "Вголос": НОВИНИ