ЛЬВІВ, 19 ЛИСТОПАДА, PRESSTIME.COM.UA. — КРУ у Львівській області провело фінансовий аудит виконання бюджету м. Львова за 2005-2007 роки та І півріччя 2008 року і виявило, що Львівська міська рада недостатньо використала можливості для додаткового наповнення бюджету внаслідок операцій із земельними ділянками, комунальним майном та місцевих податків і зборів.
Як повідомляє прес-служба обласного КРУ, працівники КРУ виявили значні резерви збільшення доходів у міському бюджеті, використання яких дозволить зміцнити матеріальну та фінансову основу територіальної громади міста.
Державні аудитори встановили, що через відсутність належного обліку та системи контролю за надходженням плати за сервітутне землекористування, дотриманням угод щодо відшкодування втрат за фактичне землекористування міський бюджет не отримав 20,1 млн. грн.
У той же час міська рада звільнила цілий ряд підприємств, установ, організацій, фізичних осіб від сплати податків, зборів та обов’язкових платежів, які мали надійти до бюджету м. Львова, загалом на 26,2 мільйона гривень. Економічна доцільність та обґрунтованість таких пільг не підтверджена. Таким чином, міський бюджет втратив можливість додатково отримати вказану суму, стверджують у КРУ.
Ще 5,6 мільйона гривень не отримано міським бюджетом протягом 2005-2007 років внаслідок звільнення підприємств, установ, організацій від сплати інвестиційного внеску.
Протягом 2005-2007 років оператори стільникового зв’язку не подавали документів, необхідних для встановлення суми відрахувань на розвиток соціальної інфраструктури, внаслідок чого бюджетом втрачено можливість додатково отримати 968,4 тис. грн. Станом на 01.01.2008р. на території м. Львова, за даними обласної СЕС, збудовано 342 базових станцій стільникового зв’язку для 8 операторів.
Орендні ставки за використання комунального майна у місті виявились нижчими від встановлених Кабінетом Міністрів України. Тому лише у 2007 році до міського бюджету не надійшло 170,0 тис.грн.
КРУ наводить ще один факт. Мінфін у грудні 2003 прийняв наказ, відповідно до якого частину прибутку господарських організацій, які належать до комунальної власності чи мають частку комунальної власності, можна вилучати до бюджету. Але даний вид доходу в міському бюджеті Львова запроваджений лише з 2006 року. Тому, внаслідок несвоєчасного прийняття такої ухвали, у 2005 році міським бюджетом недоотримано 1,4 млн.грн.
Протягом 2005-2007 років медичні установи м.Львова не отримали 1,7 мільйона гривень з міжбюджетних трансфертів, надання яких передбачено угодами про передачу видатків на медичну допомогу населенню, укладеними між Львівською міською радою і міськрайонними радами адміністративно-територіальних одиниць області, та обсяги яких затверджені рішеннями рад відповідного рівня.
Як стверджує КРУ, зростання штатної чисельності виконавчих органів міської ради, яке призводить до збільшення видатків на їх утримання, та не укомплектування окремих підрозділів створює умови для «економії фонду оплати праці», за рахунок якого проводяться виплати премій та інших форм матеріального заохочення. Разом з тим, не укомплектування протягом року окремих підрозділів ставить під сумнів доцільність їх створення та затвердження в штатному розписі відповідних посад.
За результатами аудиту КРУ направив міському голові пропозиції щодо збільшення надходжень фінансових ресурсів, зменшення видатків та загального підвищення ефективності використання коштів бюджету м. Львова.
ІА "Вголос": НОВИНИ