Незважаючи на вимогу чинних Умов прийому до вищих навчальних закладів України, що зобов’язує вузи визначати порядок попередньої електронної реєстрації заяв вступників у власних правилах прийому, майже в жодному вузі України це не зроблено.

Власне, умови прийому абітурієнтів кожного вищого навчального закладу є документом, що зокрема внормовує процедурні відносини абітурієнта та приймальної комісії вузу на всіх етапах вступу, від подачі заяви до зарахування особи на навчання до закладу освіти.

“Ця обставина фактично унеможливлює оскарження абітурієнтом дій приймальних комісій вузів щодо прийому на навчання, якщо абітурієнт подавав заяву в електронному вигляді. Порядок електронної реєстрації заяв від вступників не передбачено правилами прийому навіть провідних вузів України - Київського національного економічного університету, Київського політехнічного інституту, Києво-Могилянської академії, Львівського національного університету ім. Франка, Харківського національного університету ім. Каразіна та ін”, - зазначено у прес-релізі.

Натомість в умовах прийому абітурієнтів цих та інших навчальних закладів зазначається, що вступники особисто подають заяву про вступ до навчального закладу й особисто, при поданні заяви, пред’являють паспорт, сертифікат УЦОЯО та інші документи.

Виключенням є Київський національному університет імені Тараса Шевченка, в умовах якого зазначена можливість попередньої електронної реєстрації заяв і анкет вступників. Однак, в умовах прийому до цього вузу немає жодної згадки про експериментальну систему Міносвіти "Електронний вступ", а є посилання на власну систему електронної реєстрації vstup.univ.kiev.ua, зареєструвавшись у якій, усе одно необхідно з’явитись особисто до приймальної комісії з необхідними документами.

Нагадаємо, що умови прийому осіб до кожного окремого навчального закладу розробляються адміністраціями вузів на підставі чинних Умов прийому до вищих навчальних закладів України та погоджуються з Міністерством освіти.

ІА "Вголос": НОВИНИ