Голова парламентського Комітету з питань свободи слова та інформації Микола Томенко повідомив, на його переконання, початку виборчої кампанії треба зняти проблему ліцензування стосовно ЗМІ —підтримання чи позбавлення. Щоправда у Законі України про вибори Перезидента України існує вже норма, згідно з якою ЦВК може звернутися до Національної ради у разі порушень закону з проханням про позбавлення ліцензії. Ця норма, на думку Миколи Томенка, є некоректною і недемократичною. „Але якби зараз було знято ліцензування, ми би не втратили телерадіокомпанії, як це було під час парламентських виборів 2002 року і зняли би політичні конфлікти”, — додав Микола Томенко.
Нардеп зазначив, що він розробив 3 складові частини передвиборчої роботи засобів масової інформації під час виборчої кампанії Президента України, які концептуально законом врегульовані, але реально на практиці не вирішені Це, насамперед, проблема розцінок і оплати за політичну рекламу, проблема теледебатів і проблема політичної реклами на зовнішніх носіях.
Згідно з законом про вибори Президента України, як відзначив Микола Томенко, телевізійники, працівники радіо і редакції газет повинні працювати на засадах рівної участі у рівних можливостей усіх кандидатів. Він наголосив, що цей принцип поширюється і на фінансову рівність, тобто усім претендентам треба пропонувати однакові розцінки за рівні послуги Розцінки визначають згідно з нормами Закону про вибори Президента за середньою сумою показників за останній квартал минулого року.
Виходячи з цих розцінок, журналісти повинні оприлюднити за 130 днів так званий середньозважений показник розцінок, після чого ці розцінки можуть бути офіційно затверджені ЦВК спільно з Національною радою з питань телебачення і радіомовлення та Державним комітетом із питань телебачення і радіомовлення. Микола Томенко наголосив, що середньозважений показник — це термін, який вимагає чіткого змістового окреслення, тому слід створити комісію яка б провенла відповідні дослідження у цьому напрямі, до якої входили би представники ЦВК, журналістських кіл та медіа-бізнесу. Поки що,як сказав Микола Томенко, ця група ще не створена, вчора тільки виборча комісія призначила відповідального за діяльність ЗМІ — Андрія Магеру.
Микола Томенко переконаний, що механізм співпраці ЗМІ з кандидатами у президенти повинен бути розроблений. „Я не знаю як це зробити, але я знаю, що це треба зробити до початку виборчої кеампанії”. Це можуть бути трохи занижені розцінки на предмет середньості.
Важливою формою співпраці між ХМІ та претендентами на президентський пост, є проведення теледебатів. Ідея про теледебати, запропонована Миколою Томенком, була підтримана народними депутатами України, вони тільки не підтримали позиції, щоб розписати регламент теледебатів у законі про вибори, мотивуючи що закон не повинен містити регламентних норм. Теледебати відбуваються між 2 претедентами, які визначаються шляхом жеребкування, та сама особа не може двічі брати участь у дебатах, якщо залишиться один претендент, це у випадку наявності непарної кількості претендентів, тоді претендент, у якого немає пари сам буде в ефірі протягом 100 хв. Принцип довірених осіб щодо участі їх у теледебатах діє тільки у 1 турі.
Микола Томенко вважає впливовість дебатів на результат у першому турі буде мінімальною, у другому — суттєвою. Він переконаний, що у 2 турі кандидатура ведучого повинна бути погодженою двома кандидатами.
Ще однією важливою інформаційною складовою забезпечення президентської кампанії Микола Томенко назвав зовнішню рекламу. Він вважає, що тут виникає багато конфліктів, насамперед пов’язаних з діяльністю регіональної влади.
ІА "Вголос": НОВИНИ