Впродовж трьох днів (10-12 липня) на кордоні із Польщею у селі Поповичі, Мостиського району, було здійснено справжній арт-наступ.
Простором для мистецтва цього разу стали старі військові форти, котрі збереглись ще з часів Першої Світової та чудові поповицькі поля, що створювало особливу атмосферу фестивалю.
Щодо мистецького наповнення, то увагу присутніх завойовував потужний спектр імпрез: літературних, музичних (різноманітна жанрова палітра музичного обрамлення фесту – від електронної музики до джазу, від рок музики до народної самодіяльності ), мистецьких. Більшість фортів, митці з України та Польщі на кілька фестивальних днів перетворили на мистецькі об’єкти.
Екскурсійний хід, котрий відбувся першого фестивального дня на чолі з Влодком Кауфманом, пролягав мистецькими фортами, де були встановленні більшість ленд-артних інсталяцій. Учасники екскурсії мали нагоду оглянути мистецькі об’єкти українських митців, зокрема Володимира Топія, Сергія Петлюка, Мирослава Вайди, Олексія Хорошка, херсонської групи "ТОТЕМ" (Олена Афанасьєва, Сергій Дяченко, Макс Афанасьєв), Олександра Никитюка з Вінниці, Юрія Баранніка із Запоріжжя, Івана Небесника з Ужгорода, Ганни Надуди з Києва, а також люблінських інсталяторів Jaroslawа Koz'ary і Katarzyny Szczypior та митців з Варшави Piotrа Wysocki і Dominikа Jalowinski.
В рамках фестивалю діяло дві сцени: велика і мала. Літературні презентації та читання від "Kabi.nety", показ відеоінсталяцій, виступи джазових виконавців та діджеїв долинали до публіки із горизонту малої сцени, а любителі драйвової музики веселились під великою сценою, на якій виступали відомі рок гурти.
Справжнім вибухом енергії став виступ Мертвих півнів, під час якого неперевершений Місько Барбара заряджав публіку шаленими енергетичними флюїдами. Наприкінці виступу фронтмен гурту стрибнув у натовп, вдячна публіка натомість пронесла його на руках. Атмосфера єдності спліталась із дивовижним сплеском емоцій, котрі ще довго не полишали гостей фестивалю.
Знаковою стала поява на сцені у всесвітній день шоколаду (11 липня) львівського колективу із відповідною солодкою назвою“Шоколад”, котрий представив композиції із свого нового альбому "Покоси".
Поціновувачі його величності джазу мали чудову нагоду "втамувати свою музичну спрагу", адже в рамках "ФортМісії" хаотичні імпровізації лунали у кожен із фестивальних днів та були представлені в обличчях таких проектів, як: Аd libitum (переможці цьогорічних Флюгерів), Dzyga Jazz Quartet, Waclaw Zіmpel & Mark Tokar, Daga Dana та чимало інших.
Любителі електронної музики мали можливість повідриватись під drum&bass від музичної формації "Funkmusters" (Derrik, Tonikа, Ermark, Neoser); польську електронну музику представляли Dj Hosh та Dj Smola. Також свої електронні експерименти представили гурти з Тернополя – Зелені сестри, Electrostatic Death та ZSUF.
Поповичі стали своєрідною точкою перетину двох національних культур – української та польської. Спільними зусиллями митці держав-сусідів здійснювали арт-наступ, індивідуально та тандемами (яскравим прикладом такої співпраці стало заворожуюче дійство від Вацлава Зімпеля та Марка Токара, котре супроводжувалось мультимедійним перформансом Олексія Хорошка.
Сучасність, в образі арт-наступу перетнулась на оборонних мурах із минулим, закривавленем полотном історії усього людства, і пустила пагінець розквіту до нового життя, яке дарує мистецтво.
ІА "Вголос": НОВИНИ