Е-квиток досить давно став мрією для львів’ян. Але ось вже незабаром місцева влада обіцяє запустити систему Е-квитка та полегшити життя мешканців міста. Редакція “Вголос” вирішила дізнатись коли, де та як видаватимуть Е-квиток. А також чи вдасться міській владі цього разу виконати свої обіцянки, і впровадити е-квиток у заявлені терміни.

Нагадаємо, що за даними ЛМР система Е-квитка повинна запрацювати вже з січня 2022 року. Однак на шляху до його реалізації потрібно ще багато напрацювань. Одним з них видача електронних квитків мешканцям міста. 

Е-квиток
Фото:Леокарт

Статус впровадження Е-квитка

6 листопада 2020 року було створено інформаційний сайт, щодо впровадження Е-квитка у Львові - ЛеоКарт. Вже на початку 2021 року у львівському транспорті почали встановлювати перші валідатори. А вже у серпні цього року Виконавчий комітет Львівської міської ради офіційно запровадив автоматизовану систему оплати проїзду (АСОП) та встановив нові правила проїзду.

9 жовтня 2020 року розпочалась робота адміністраторів ЛКП “Львівавтодор” у ЦНАПах, які приймають документи та заяви для пільгових електронних карток. Також в цьому ж місяці запрацював call-центр (Гаряча Лінія) Леокарт. Станом на сьогодні валідаторами для Е-квитка обладнано 53% громадського транспорту, а точніше 510 транспортних засобів

Наразі відомо, що будуть три типи карток Леокарт. Загальна - карта, яка призначена для регулярного застосування. Таку карту можна буде купити без будь-яких документів у мережі роздрібної торгівлі. Персоналізована - міститиме ваші особисті дані. Вона видаватиметься пільговим категоріям населення, а також тим, хто виявить бажання та подасть всі необхідні дані. Туристична карта буде призначена для короткострокових поїздок туристів у необмеженій кількості. Такі карти будуть мати декілька термінів та продаватимуться в туристичних місцях (Залізничний вокзал, автостанція тощо)

Коли почнуть видавати Е-квиток львів’янам?

До запуску Е-квитка залишається трохи більше 4-ох місяців, а видачу квитків ще навіть не розпочали. Таким питанням часто цікавляться мешканці Львова на Фейсбук сторінці Леокарт. Ми вирішили звернутись з таким питанням до керівника проєкту з впровадження електронного квитка у Львові Романа Лева.

Вже незабаром ми розпочнемо видачу карток. Станом на зараз ми вже отримали 283 тис. карток. Формально це закриває питання майже всієї пільгової категорії. Скоро має запрацювати центр обслуговування пасажирів на вул. Горбачевського, 10. Через те, що цей будинок є історичною спадщиною, виник процес затримки відкриття. Наразі пакети документів приймають у 15 пунктах, а видавати планували саме через цей центр. Але якщо будуть проблеми з видачею, то ми будемо збільшувати такі пункти видачі карток. Ми зацікавлені в тому, щоб видача карток пройшла максимально швидко та якісно. Тому, при погіршенні епідеміологічної ситуації будуть розглянуті різні варіанти для оптимізації видачі пільгових карток" – коментує Роман Лев.

 

За його словами, львівська система електронного квитка є унікальною та вважається єдиною у своєму роді в Україні, тому ця система і є інструментом, який дає чітко визначати пільгову категорію населення. Відтак, керівник проєкту електронного квитка запевнив, що місто долучатиме максимум зусиль, щоб пільгові картки були видачі вчасно.

Раніше ми писали, що колишній заступник директора ЖКГ та інфраструктури Андрій Білий у своєму відеоблозі на You Tube розповів, що вартість придбаного паперового квитка у водія після впровадження Е-квитка буде становити не менше 18 гривень. Натомість у львів’ян з’явиться можливість придбати електронний квиток терміном до року. Відповідно такі квитки будуть вигідніші.

Водночас чимало співрозмовників редакції наголосило, що окрім технічної частини впровадження е-квитка залишається також й фінансова. І на відміну від першої, до питання фінансового обґрунтування нової системи перевезень ще не є розв'язані. Зокрема, про це у коментарі для «Вголос» заявив Ігор Самардак, голова концерну львівських приватних перевізників «ЕкоПасТранс». 

“З технічної сторони проблем не мало б виникати. Встановлення валідаторів у наших автобусах відбувається нормально. Основна проблема - це чи готові до впровадження Е-квитка депутати. Всі багато та гарно говорили про Е-квиток, але насправді, депутатам потрібно шукати приблизно 1 мільярд. Якщо ці гроші знайдуть, то система запрацює, а якщо не знайдуть, то тоді, напевно, працювати не буде”, - говорить він.

За словами керівника «ЕкоПасТранс», приватні перевізники всіляко підтримцють введення е-квитка у Львові, адже це розкриє реальний стан справ у сфері громадських перевзень, яка за їх словами є збитковою. 

"Прийшов той золотий момент, коли перевізники говорили, що в нас маленька вартість за проїзд та потрібно передбачати компенсації, а нам говорили, що в нас необлікована готівка та інше. Тепер я щасливий. Адже вони скоро зрозуміють, наскільки приватні перевізники дотували місто та наскільки вони їм мали бути вдячні.” - розповідає  Ігор Самардак

Що кажуть депутати?

“Технічних проблем я не бачу взагалі, в тому числі й роздачі карток. Більше проблем в нас з економічної сторони. Фактично в нас дотепер економіка не готова. Ми не можемо закласти гроші в бюджет і в нас немає нової транспортної схеми. Адже сьогодні маршрути не будуть якісні при пересадкому квитку 45 хвилин. Для того, щоб порахувати економіку нам потрібно мати чіткі маршрути, щоб розуміти пасажиропотік та як поділяться маршрути між приватними перевізниками та містом. Не маючи таких речей є загроза зірвати впровадження Е-квитка. Економіка це та річ, яку ми маємо вже закласти в бюджет. Ми маємо знати, які гроші потрібні для того, аби функціонував Е-квиток перші пів року, а потім ситуація вже стабілізується”, коментує Ігор Зінкевич, голова транспортної комісії ЛМР.

Е-квиток
Фото:032.ua

Раніше ми повідомляли, що для реалізації Е-квитка у Львові потрібна нова транспортна схема. 

“Свобода весь час була за електронний квиток. Проблема завжди була Управління транспорту та в організації їхньої роботи. Дуже багато разів терміни впровадження переносились, в тому числі й через проблеми в кадровій політиці ЛМР. Ми вже декілька років тому запровадили на зупинках електронні табло за космічні гроші, які мали показувати розклад транспорту. Зараз ми бачимо, як воно працює”, - каже Андріан Гутник, депутат ЛМР, ВО “Свобода”.

Читайте також: У Львові відкрили оновлену площу Коліївщини.

ІА "Вголос": НОВИНИ