Знайдені на Міжнародній космічній станції (МКС) мікроби були вперше ідентифіковані вченими. Відповідне наукове дослідження було опубліковано в журналі Frontiers in Microbiology.

Чотири невідомих науці штами бактерій були виявлені в різних місцях на МКС. Мікроорганізми знайшли у верхній панелі дослідницької станції, в куполі, на поверхні обіднього столу і в старому HEPA-фільтрі, який відправили на Землю в 2011 році. Фахівці розповіли, що три з чотирьох штамів були виділені ще в 2015-2016 роках. Нові бактерії виявили вчені зі США та Індії.

Всі чотири штами належать до сімейства бактерій, що мешкають в ґрунті та прісній воді. Біологи зазначили, що дані бактерії не можуть нашкодити людині, навпаки, вони бувають корисні для флори. Уточнюється, що мікроорганізми беруть участь в азотфіксації і можуть боротися з патогенами рослин.

У повідомленні вчених йдеться, що тільки один з штамів – знайдений в HEPA-фільтрі – був ідентифікований як Methylorubrum rhodesianum. Решта три штами виділили і віднесли до нового виду, бактерії отримали найменування IF7SW-B2T, IIF1SW-B5 і IIF4SW-B5. Генетики Південно-Каліфорнійського університету запропонували назвати новий вид Methylobacterium ajmalii на честь відомого індійського ученого Аджмал Хана (Ajmal Khan).

У висновку фахівці відзначили, що поява пов'язаних з рослинністю бактерій не дивна, оскільки на МКС вирощуються різні види овочевих культур, наприклад, помідори і салат. Також генетики заявили, що сподіваються на нові відкриття, адже космонавти зібрали на станції близько тисячі зразків, які очікують відправлення на Землю.

НАСА та інші космічні агентства тривалий час ведуть моніторинг мікробного середовища МКС. Зокрема, восени 2015 року фахівці виявили на станції бактерії та гриби, в тому числі потенційно небезпечні для життя космонавтів мікроорганізми.

Читайте більше новин України та світу на Вголосі: