Вчора на сесії ЛМР депутати ухвалили правила та обмеження для електросамокатів на території Львова. Що змінюється та чи відповідають такі обмеження нормам закону – у матеріалі «Вголос».

Обмеження на тротуарах до 10 км та заборона хаотичного паркування

На пленарному засіданні ЛМР від 08.07.2021 більшістю у 39 голосів депутати проголосували за внесення змін до ухвали міської ради від 21.04.2011 № 376 “Про Правила благоустрою м. Львова“. Цей документ регулює користування електросамокатами та іншим індивідуальним електричним транспортом. Згідно з рішенням ЛМР, відтепер вступають у дії наступні норми та обмеження.

 

  1. Самостійно користуватися транспортним засобом можна  з 14 років, у віці від 7 до 14 років - у супроводі батьків.
  2. Заборонено їздити цими персональними транспортними засобами по дорогах, з огляду на технічну неможливість показати сигнал стопу чи повороту.
  3. Обмеження паркування. Заборонено паркувати ці транспортні засоби на пішохідних переходах, пандусах для маломобільних груп населень, зупинках громадського транспорту та перед входом і виходом до житлових будинків. Крім того, заборонено паркування індивідуального електричного транспорту на велодоріжках та пішохідних хідниках, якщо їх ширина менша за 1,5 м.
Також встановлено швидкісний режим, згідно з яким можна пересуватись цими транспортними засобами. У початковому варіанті ухвали рекомендовано було встановити обмеження швидкої до 5 км/год на пішохідних тротуарах та до 20 км/год на велодоріжках. Проте за словами автора ухвали Володимира Лесика, депутата ЛМР від фракції «Європейська Солідарність», після консультації з  круглих столів з користувачами та представниками сервісів з оренди самокатів, ці норми вирішили змінити.

Як наголосив Володимир Лесик, у консультаціях брали участь експерти та творці законопроєкту №3023, який планують розглянути у Верховній Раді. Він зокрема регулює статус електросамокатів та інших індивідуальних електричних засобів.  Згідно з правками, ухвала встановлює наступний швидкісний режим для індивідуального електричного транспорту:

  • Велосипедні доріжки -  до 15 км/год; 
  • Тротуари -  до 10 км/год;
  • Житлові зони та інші - до 20 км на годину.
Чи може ЛМР встановлювати такі обмеження?

Віталій Троць, голова фракції «Голос» у ЛМР, під час обгорнення ухвали  зауважив що є питання стосовно того, чи має ЛМР такі повноваження. Голова юридичного департаменту ЛМР Гелена Пайонкевич заявила, що такі повноваження можуть бути віднесені до розділу “інше” згідно з хартією місцевого самоврядування, проте не деталізувала, чи мають депутати такі повноваження.

"Ті особи які керують самокатами та гіроскутерами не можуть вважатися ні пішоходами, ні автомобілістами з точки зору Правил дорожнього руху. Відповідно, згідно з ПДР їх статус є невизначений" - заявила вона.
В зауваженнях юридичного департаменту вказано, що ухвала є передчасною. Проте, за словами Володимира Лесика,  ухвала не регулює ПДР, а регулює лише те, як використовувати львівську вуличну мережу. Вона є спільною власністю львівської громади. Отже, дана ухвала цілком відповідає Закону про місцеве самоврядування. Він наголосив, що в травні ЛМР вже прийняла ухвалу, яко заборонила рух малого електричного транспорту проспектом Свободи, і юридичний департамент ЛМР на той момент таку ухвалу підтримав. Депутат від фракції «ВАРТА» Ігор Зінкевич заявив, що ця ухвала має швидше декларативний характер. За його словами, це рекомендація використання львівської вуличної мережі та благоустрою такими транспортними засобами. Депутат від ВО «Свобода» Любомир Мельничук наголосив, що згідно з законом про місцеве самоврядування ухвали ЛМР є дійсними юридичними документами на всій території Львова.
"Ми всі прекрасно розуміємо ситуацію з самокатами та велотранспортом. В нас є положення згідно з законом про місце самоврядування - ухвалу прийняті в цій залі діють на всій  території міста Львова, і за потреби можуть бути оскаржені в судах. Отже, просив би припинити цю юридичну казуїстику", - заявив він.

З критичними зауваженнями стосовно ухвали виступив також керівник управління транспорту ЛМР Орест Олеськів. Він заявив, що у Львові вже працює робоча група, яка напрацьовує питання регулювання руху електричних самокатів та іншого індивідуального електротранспорту, а відтак ухвала є передчасною.
"Вже були обговорення в робочій групі. Зокрема про це говорили з компаніями, які займаються прокатом. Ми б говорили що цю ухвалу варто додатково проговорити. В нас навіть немає зараз нормального контролю автомобілів, що вже  говорити про самокати. Чи є механізми контролю виконання цих правил. Чи ми як місто можемо змусити власника оштрафувати чи забрати це його самокат. Чи маємо ми реальні можливості?", -  заявив керівник Управління транспорту
Володимир Лесик запевнив, що ухвала є чинною та ефективною, оскільки мова йде про правила благоустрою. А за порушення цих правил законом передбачена відповідальність.

"За порушення правил благоустрою передбачена адміністративна відповідальність у вигляді штрафу. Згідно з правилами благоустрою, у нас є ціла плеяда служб, які слідкують за їх дотриманням" - підсумував депутат.

ІА "Вголос": НОВИНИ