Про це заявили представники компаній-імпортерів продукції легкої промисловості у коментарі proUA.
Зокрема, директор найбільшого оператора вітчизняного ринку легпрому - групи компаній "Текстиль-Контакт" Валерій Дубовий стверджує, що прямий вплив на ціну товарів легкої промисловості сьогодні має ситуація з вартістю волокна з бавовни.
Ця сировина на світових біржах останнім часом зростає в ціні через неврожай бавовни в Пакистані і частково в Індії.
За його словами, більшою мірою подорожчання поки позначалося на тканинах, ціни на які вже підросли на 20-25%.
Крім того, автоматично підвищуються ціни і на інші види продукції на основі бавовни: приміром, на постільну білизну, домашній текстиль (штори, халати, рушники), технічні матеріали та вироби медичного призначення (вату, марлю).
Незважаючи на це, українські виробники й імпортери сподіваються, що непоганий обсяг врожаю бавовни в Китаї, Бразилії, Узбекистані і Туркменістані надалі згладить цей негативний тренд.
Дубовий вважає, що найбільше зростання цін буде спостерігатися в економ- і в середньоціновому сегменті - тобто, на масовому речовому імпорті з Китаю та Туреччини.
На дизайнерський одяг ціни, швидше за все, залишаться незмінними через великий розмір маржі.
Піти цим шляхом - зберегти ціну за рахунок зменшення націнки - можливо, вирішать і деякі європейські виробники брендових виробів середнього цінового сегмента.
"Навряд чи українці стануть купувати менше одягу. Швидше, при фінансових проблемах перейдуть на речі з більш низької цінової категорії ", - прогнозує Дубовий.
За оцінками "Української торгової гільдії", у структурі споживчих витрат типових київських домогосподарств частка витрат на одяг становить близько 20% у загальній структурі сімейного бюджету.
Динаміка ринку легкої промисловості показує, що попит на одяг з натурального волокна постійно зростає - у 2009 році він збільшився на 35%, в 2010 році на 19%.
Прогноз збільшення попиту на вироби із сировини натурального походження на 2011 році складає 17-18%.
ІА "Вголос": НОВИНИ