Kenzo Takada – одне з найбільш відомих імен у світовій моді. Творчість японського дизайнера стала втіленням новаторських, незвичних для європейців підходів в одязі, руйнуючим стереотипи експериментом. Він був першим із модельєрів, що впровадив японський стиль в моду і почав широко використовувати етнічні мотиви в колекціях, першим, хто випустив парфуми під власним ім’ям, дизайнером, який створив оригінальний яскравий стиль, поєднуючи елементи східної та європейської естетики.
Кензо Такада народився у 1937 р. в провінції Хіого в Японії. Одягом і модою почав захоплюватися дуже рано. Всупереч волі батьків покинув навчання в університеті на факультеті англійської літератури і переїхав в Токіо, де підробляв підмайстром маляра і поступив в найстарішу японську школу модельєрів Bunka Gakuen, ставши одним із кращих студентів. Його роботи та перемоги в конкурсах привели до співпраці з мережею магазинів Sanai (розробка лінії жіночого одягу). Проте, незважаючи на те, що в Японії для Кензо все складалося доволі вдало, мрією дизайнера був Париж.
В 1965 р. Кензо виїхав до Франції. Без роботи і грошей, не знаючи мови, Кензо провів свої перші нелегкі місяці в столиці Франції, відвідуючи основні покази того часу, зокрема Dior, Chanel, Cardin, Givenchy.
Перший показ, який дизайнер спромігся організувати в 1970 р., відвідало всього 50 осіб. Використання простих конструкцій на основі кімоно, об’ємність, багатошаровість, широкі рукави, широкі плечі, життєстверджуючі кольори і поєднання найрізноманітніших візерунків – все це було новим і екзотичним для європейського модного погляду. На наступний день після показу дизайнер відкрив свій бутік «Jungle Jap», що швидко став наймоднішим місцем у Парижі і отримав схвальні відгуки на сторінках американського Vogue.
Модельєр взяв на озброєння не лише японський стиль, використовуючи мотиви багатьох культур. Поєднання елементів японського, китайського, індійського, чешського, австрійського, іспанського костюму та ін., військової уніформи, мікс найрізноманітніших візерунків – в клітинку, в смужку, з рослинними і звіриними принтами, прямий крій – все це відрізнялось від принципів рафінованої Haute Couture провідних модельєрів і моди того часу, орієнтованої на цілком інші силуети, форми і конструкції. Couture Destructuree (так називали стиль Кензо) став новим напрямом в моді.
Улюбленим мотивом японського дизайнера були квіти - в тканинах, одязі, аксесуарах. Пуп’янок квітки прикрашає флакон першого жіночого парфюма Kenzo de Kenzo (1988 р.), початкового в серії квіткових ароматів бренду. Під керівництвом Кензо було створено чимало жіночих і чоловічих парфумів: Kenzo Ca Sent Beau, Kenzo pour Home, Parfume d'ete, Kashaya de Kenzo, L'eau par Kenzo, Flower by Kenzo, Jungle Elephant, Jungle Tiger, Le Monday est beau, Jungle pour home, Jungle Zebra, L'eau par Kenzo pour Homme, Time for Peace, Tokyo by Kenzo, Kenzo Amour та ін.
В 1976 р. був заснований бренд Кензо. Чоловіча лінія Кензо з’явилася в 1983 р., а у 1986-88 рр. – лінії Kenzo Jeans, Kenzo Junior, Kenzo Bed Linen, Kenzo Enfant, Kenzo Bebe, Kenzo City. В 1993 р. компанія була продана концерну LVMH. В 1999 р. Кензо відійшов від керівництва власним брендом, влаштувавши грандіозний ретроспективний показ своєї творчості. Сьогодні креативним директором бренду Kenzo є Антоніо Маррас.
В новому десятилітті Кензо створює нові бренди - Yume, згодом Gokan Kobo («Майстерня п’яти почуттів») - компанію по випуску текстилю, фурнітури та предметів інтер’єру.
Кензо Такада багато мандрує по світу, буває в різних країнах і в кожній з них вивчає культуру та стилістику костюма. Багатоманіття культур різних народів світу і творчість молодих дизайнерів мають особливу цінність і цікавість для нього сьогодні. Культура України і творчість українських дизайнерів зможуть стати ще однією віхою в етнічному досьє пана Кензо, який вперше відвідає Україну 29-31 жовтня під час Lviv Fashion Week.
ІА "Вголос": НОВИНИ