Попит на традиційну кореспонденцію в Польщі скоротився небаченими темпами, але витрати на працю листонош залишаються найвищими в Європі.

Доходи польської пошти «Poczta Polska» (PP) різко скоротилися. Через величезні падіння ринку листів, результати, отримані компанією в 2020 році, не можуть бути оптимістичними. На традиційну кореспонденцію припадає понад 60% доходів «Пошти Польської» (далі - «ПП»). Тим часом це «джерело» висихає швидше, ніж можна було очікувати, пише польське онлайн-видання Rzeczpospolita

Ще до пандемії експерти прогнозували в цьому році зниження доходів на 10%. Попит зменшився більш ніж на чверть через епідемію коронавірусу та закриття філій. Такий рекорд був зафіксований у березні (26 %). У травні негативна динаміка сповільнилася, але вона все ж досягла 18%. Беручи до уваги, що з 2007 року цей ринок у Польщі вже скоротився на 30%.

Статистика показує, що в 2013-2016 рр. ринок письма в Польщі зменшувався по 7% на рік (тоді як на інших європейських ринках на 4%), а в період 2016–2018 - приблизно на 9%. (7% в інших країнах). За найгірших сценаріїв, аналітики «ПП» прогнозували, що до 2024 року попит на традиційну кореспонденцію може ще більше знизитися - до 10% на рік, від 1,3 мільярда відправлень у 2019 році до 830 мільйонів через п’ять років. Ніхто не думав, що бізнес-сегмент, який рік тому приніс понад 4 мільярди злотих, може так сильно постраждати.

Протягом декількох років компанія «ПП» належала до популярного каналу як заміна електронній пошті. Таку кризу пояснюють технологічними змінами, швидкістю надсилання та отримання повідомлень, які вигідні  індивідуальним клієнтам і бізнесам. Але проблема полягає в тому, що це не єдина проблема для компанії, оскільки вартість робочої сили польського поштаря є найвищою в Європі.  І - всупереч тенденціям ЄС - вона не зменшується роками.

Частка витрат на оплату праці в загальній структурі витрат в «ПП» становить майже 70%. Більше того, цей рівень зберігається протягом 15 років. Тим часом середній показник інших європейських операторів за цей період знизився з 57,7 до 54,4%.

Через неефективність «ПП» має підвищити прибутковість за рахунок підвищення цін. І в цьому випадку польський державний оператор також вийде в перші ряди європейського рейтингу, що навряд чи принесе славу компанії.

«Вголос»

повідомляв, що Укрпошта закупила пістолети "Форт".

ІА "Вголос": НОВИНИ