Львів'яни вже декілька днів обурюються роботою відділу Львівського міського РАЦСу, що на вулиці Франка. Виявляється, щоб реалізувати своє право на отримання певних документів, потрібно простояти в черзі близько чотирьох годин. Але й це далеко не завжди закінчується успіхом через короткий графік годин прийому громадян.
З тимчасовими проблемами у роботі Львівського міського РАЦСу зіштовхнулася мешканка Львова Леся Захара. Вона написала про це в дописі на своїй сторінці у Facebook.
«ЗАГС в реальності працює дуже цікаво з 10.00 до 12.00, обід з 12.00 до 14.00, а потім працює з 14.00 до 15.30. З повного робочого тижня понеділок виділений для обслуговування померлих, середа, субота та неділя вихідні. Тобто 10,5 год в тиждень!», – пише жінка.У коментарі «Вголосу» львів'янка розповіла, що нещодавно вона втратила маму. Оформляючи спадок, жінка знайшла помилку в своєму свідоцтві про народження, і, відповідно, мусила звернутися в РАЦС. Але, спроба була марною: там на неї чекала довга черга, яка до неї так і не дійшла.
«Я прийшла в четвер по обіді, було багато людей, то я навіть не займала чергу і прийшла в п'ятницю зранку. Це була десь 10-11 ранку, а я була восьма в черзі. Простояла я там, умовно, з 11.00 до 15.00. І що ви думаєте? З черги не зайшов ніхто! Я плюнула! Думаю: перед мною й так 8 людей, я вже точно нікуди не попаду, та й пішла додому», – каже жінка.Також, за її словами, обслуговуванням усіх громадян у відділі займається лише одна людина. Одначасно вона приймає тих, хто подає документи, і тих, хто їх отримує. А ті, хто отримують, каже жінка, обслуговуються позачергово.
«Ось що мене, чесно кажучи, обурило: вони поставили одну єдину людину на прийом громадян! Тобто вона приймає і тих, хто хоче подати документи, і, одночасно, вже поза чергою, тих, хто приходить ці документи забрати. І в результаті дуже багато, ледь не 30-40 людей стоїть під дверима. Постійно підбігають люди, які хочуть забрати документи. А люди, що хочуть здати документи чи ті, кому якась довідка потрібна, як мені наприклад, на прийом потрапити не можуть», – обурюється вона.Натомість, керівник відділу Львівського міського РАЦСу Зіновій Старосцінський у коментарі «Вголосу» пояснив, що проблема з чергами виникла через те, що багато громадян не могло звернутися до РАЦСу через карантинні обмеження.
«В силу тих карантинних обмежень та в силу того, що був локдаун, громадяни, які хотіли реалізувати свої права щодо видачі певних документів не могли до нас потрапити, бо в нас була чітка рекомендація щодо прийому громадян. Зараз люди масово повернулися до відділу РАЦСу, тому й утворилися певні черги. Накладка в моєму відділі сталася ще й тому що до 11 травня ми записували громадян на прийом виключно в телефонному режимі і виключно за попереднім записом. А вже на початку червня нам дали рекомендації відкрити відділи та приймати людей живою чергою за всіма питаннями. Тому, жива черга наклалася на попередній телефонний запис», – пояснює Зіновій Старосцінський.Також він зазначає, що насправді прийом громадян у відділі здійснює декілька спеціалістів.
"Щодо одного спеціаліста – це не зовсім правильне твердження. Спочатку, дотримуючись карантинних обмежень, людину приймає один спеціаліст, потім він віддає її заяву на опрацювання іншому спеціалісту, і, відповідно, так і відбувається обробка цих заяв. А ще інший спеціаліст віддає виконані замовлення",– каже керівник Львівського міського РАЦСу.Зіновій Старосцінський додає, що слід розуміти різницю між графіком роботи відділу та графіком прийому громадян. Графік роботи, за його словами, у працівників відділу буває інколи й такий, що вони до 8 години вечора обробляють заяви мешканців міста.
«У нас є графік роботи, який встановлений наказом. На час пандемії він чітко визначений з 8.00 до 17.00. Також передбачена обідня перерва. Графік прийому громадян ми були змушені зменшити на підставі наказу начальника в зв'язку з тими карантинними обмеженнями, які діяли в Україні. Якщо хтось думає, що ми тільки 10,5 годин працюємо, а решту часу відпочиваємо, то це не так, тому що ми вечорами інколи навіть до 8 години обробляємо заяви», - каже він.У Львівському міському РАЦСі обіцяють, що незабаром години прийому буде збільшено, оскільки Львівщина переходить у зелену зону.
«Ми приймаємо всіх громадян, що до нас звертаються і стараємось їх задовільнити. Питання збільшення графіку прийому буквально за день-два і графік буде вирішено, оскільки Львівщина переходить у зелену зону, тож і ми відчиняємо свої двері», - переконує начальник відділу Зіновій Старосцінський.Анастасія Сорока для ІА «Вголос»
ІА "Вголос": НОВИНИ