Львів'яни вже декілька днів обурюються роботою відділу Львівського міського РАЦСу, що на вулиці Франка. Виявляється, щоб реалізувати своє право на отримання певних документів, потрібно простояти в черзі близько чотирьох годин. Але й це далеко не завжди закінчується успіхом через короткий графік годин прийому громадян. 

З тимчасовими проблемами у роботі Львівського міського РАЦСу зіштовхнулася мешканка Львова Леся Захара. Вона написала про це в дописі на своїй сторінці у Facebook.

«ЗАГС в реальності працює дуже цікаво з 10.00 до 12.00, обід з 12.00 до 14.00, а потім працює з 14.00 до 15.30. З повного робочого тижня понеділок виділений для обслуговування померлих, середа, субота та неділя вихідні. Тобто 10,5 год в тиждень!», пише жінка.
У коментарі «Вголосу» львів'янка розповіла, що нещодавно вона втратила маму. Оформляючи спадок, жінка знайшла помилку в своєму свідоцтві про народження, і, відповідно, мусила звернутися в РАЦС. Але, спроба була марною: там на неї чекала довга черга, яка до неї так і не дійшла.
«Я прийшла в четвер по обіді, було багато людей, то я навіть не займала чергу і прийшла в п'ятницю зранку. Це була десь 10-11 ранку, а я була восьма в черзі. Простояла я там, умовно, з 11.00 до 15.00. І що ви думаєте? З черги не зайшов ніхто! Я плюнула! Думаю: перед мною й так 8 людей, я вже точно нікуди не попаду, та й пішла додому», каже жінка.
Також, за її словами, обслуговуванням усіх громадян у відділі займається лише одна людина. Одначасно вона приймає тих, хто подає документи, і тих, хто їх отримує. А ті, хто отримують, каже жінка, обслуговуються позачергово.
«Ось що мене, чесно кажучи, обурило: вони поставили одну єдину людину на прийом громадян! Тобто вона приймає і тих, хто хоче подати документи, і, одночасно, вже поза чергою, тих, хто приходить ці документи забрати. І в результаті дуже багато, ледь не 30-40 людей стоїть під дверима. Постійно підбігають люди, які хочуть забрати документи. А люди, що хочуть здати документи чи ті, кому якась довідка потрібна, як мені наприклад, на прийом потрапити не можуть»,  обурюється вона.
Натомість, керівник відділу Львівського міського РАЦСу Зіновій Старосцінський у коментарі «Вголосу» пояснив, що проблема з чергами виникла через те, що багато громадян не могло звернутися до РАЦСу через карантинні обмеження.
«В силу тих карантинних обмежень та в силу того, що був локдаун, громадяни, які хотіли реалізувати свої права щодо видачі певних документів не могли до нас потрапити, бо в нас була чітка рекомендація щодо прийому громадян. Зараз люди масово повернулися до відділу РАЦСу, тому й утворилися певні черги. Накладка в моєму відділі сталася ще й тому що до 11 травня ми записували громадян на прийом виключно в телефонному режимі і виключно за попереднім записом. А вже на початку червня нам дали рекомендації відкрити відділи та приймати людей живою чергою за всіма питаннями. Тому, жива черга наклалася на попередній телефонний запис», пояснює Зіновій Старосцінський.
Також він зазначає, що насправді прийом громадян у відділі здійснює декілька спеціалістів.
"Щодо одного спеціаліста  це не зовсім правильне твердження. Спочатку, дотримуючись карантинних обмежень, людину приймає один спеціаліст, потім він віддає її заяву на опрацювання іншому спеціалісту, і, відповідно, так і відбувається обробка цих заяв. А ще інший спеціаліст віддає виконані замовлення",каже керівник Львівського міського РАЦСу.
Зіновій Старосцінський додає, що слід розуміти різницю між графіком роботи відділу та графіком прийому громадян. Графік роботи, за його словами, у працівників відділу буває інколи й такий, що вони до 8 години вечора обробляють заяви мешканців міста.
«У нас є графік роботи, який встановлений наказом. На час пандемії він чітко визначений з 8.00 до 17.00. Також передбачена обідня перерва. Графік прийому громадян ми були змушені зменшити на підставі наказу начальника в зв'язку з тими карантинними обмеженнями, які діяли в Україні. Якщо хтось думає, що ми тільки 10,5 годин працюємо, а решту часу відпочиваємо, то це не так, тому що ми вечорами інколи навіть до 8 години обробляємо заяви», - каже він.
У Львівському міському РАЦСі обіцяють, що незабаром години прийому буде збільшено, оскільки Львівщина переходить у зелену зону.
«Ми приймаємо всіх громадян, що до нас звертаються і стараємось їх задовільнити. Питання збільшення графіку прийому буквально за день-два і графік буде вирішено, оскільки Львівщина переходить у зелену зону, тож і ми відчиняємо свої двері», - переконує начальник відділу Зіновій Старосцінський.

Анастасія Сорока для ІА  «Вголос»

ІА "Вголос": НОВИНИ