Прокуратура підозрює посадовців «Дніпропетровський тепловозоремонтний завод» у змові з ТОВ «Спецторгснаб» та ТОВ «Борен Груп» для закупівлі акумуляторних батарей по завищеній на 8,51 млн грн. вартості.

Про це пише видання «Бюро.UA» з посиланням на ухвалу Самарського районного суду м. Дніпра, передають Наші гроші.

Слідство встановило, що  протягом 2018 року ДТРЗ» здійснило закупівлю акумуляторних батарей Hawker ZeMa Rail до тепловозів ЧМЕ-3 у двох фірм. А саме, 15 комплектів було куплено у ТОВ «Спецторгснаб» (нині ТОВ «Верстайм») за 5,37 млн грн., та ще 13 комплектів у ТОВ «Борен Груп» за 4,70 млн грн. Таким чином, один комплект заводу обійшовся 358 181 грн. та 361 800 грн. відповідно.

Перевіркою було встановлено, що акумуляторні батареї були ввезені на територію України та задекларовані ТОВ «Енерсіс» (офіційний представник виробника на території України). При цьому, імпорт здійснювався та оформлювався не комплектами, а окремими елементами. За даними митної документації, вартість придбання одного елементу становила 217,6 євро (7012 грн. з врахуванням обов'язкових податків та митних зборів, згідно курсу НБУ на дату ввезення). За підрахунками слідств вартість комплекту складала 56 096 грн.

Таким чином, вказано в ухвалі, завищення вартості між початковою ціною на території України та сумою сплаченою ПрАТ «ДТРЗ» склала 8,5 мільйонів.

З метою штучного завищення вартості продукції та мінімалізації оподаткування за домовленістю з керівником «ДТРЗ» оформили ланцюг безтоварних фінансово-господарських операцій через підприємства з ознаками фіктивності – ТОВ «Міларекс Груп» та ТОВ «Енергозберігаючі системи України». При цьому слідство отримало дані, що акумулятори  безпосередньо відвантажувалися зі складських приміщень «Енерсіс» та транспортувалися відразу на територію заводу, що вказує на фіктивність ряду фінансово-господарських операцій, проведених «Спецторгснаб» ТОВ «Борен Груп» за допомогою фірм з ознаками фіктивності.

Таким чином, вважають прокурори, протягом 2018 року внаслідок поставки на «ДТРЗ» акумуляторних батарей Hawker ZeMa Rail до тепловозів ЧМЕ-3 було виведено з державного підприємства в тіньовий сектор економіки та розподілено між учасниками протиправної схеми 8,51 млн грн.

Нині  справа №42019042630000212 розслідується за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.

«Спецторгснаб» було зареєстровано в Києві в березні 2017 року. Нині фірма прописана в Харькові, її керівником та власником вказаний Ісаогли Еміль Ханлар Огли. Підприємство отримало замовлень на 31,3 млн грн., виключно від залізничників.

«Борен Груп» існує з грудня 2017 року, Нині вона змінила прописку з Києва на Одесу, її власником вказаний Боіігітов Салахіддін Тоджидіновіч.

Власником 100% ПАТ  «Дніпропетровський тепловозоремонтний завод» є ПАТ «Укрзалізниця». Договір з «Спецторгснаб» за результатами тендеру було укладено у квітні 2018 року. Його підписав тодішній голова правління заводу Ігор Коваль. Щодо «Борен Груп» в «Прозорро» міститься тільки одна угода, яку фірма уклала в 2018 році з державним ПАТ «Київ-Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту» на постачання акумуляторів на 5,42 млн грн.

ІА "Вголос": НОВИНИ