Усіх чесно попередили, що тут все зроблено через жопу, а люди все лізуть і лізуть. Столичним донбасівцям, в руслі проповіданого повернення до радянських цінностей, навіть впадло перенести на пізніший термін цю халтурна радість.
Фасадну конструкцію затягнули рекламним рядном, щоб у тому просвічувався хоч якийсь концептуалізм. Зате Конті великими буквами на парканах. Дах, як і не обіцяли, так й не доробили. Стіни голі. Пивом тепер називається Оболонь. Пісюарів не вистачає. Два унітази по-братськи не розділені стінкою. У стільців від вітру повідлітали номерки, а згодом у деяких секторах й самі стільці полетіли.
Недоторканні активістки Фемену факають Євро 2012 останніми оральностями. Міліція стидається їх крутити. Накидає на цицьки футболку і заносить до бобіка. Танцюристи крізь металеву огорожу намагаються продати чи віддати у добрі руки квитки на урочистості. Святі отці споглядають вакханалію біля малої сцени для місцевих рагулів, які вважають, що вміють співати. І яке щастя для їх намолених душ, що сюди не запросили групу Залупи вушка. Зате Табаков намагається бути Фредді Меркюрі. Мріяти у цій країні ще поки не зовсім заборонили.
Арена ще не заповнена по вінця, а танцюристи вже виганяють вуйків з полонини. Канал Інтер, що пригрів у своєму етері цих дригачів кінцівок, хотів таким чином кинути тінь на славетне минуле Майдану, раз і назавжди показавши, що майдауни – це безіменні герої Помаранчевої революції. А ці танцюристи, яким нічого вже не заважає, бо усе відрізали при відборі – прогресивна сила, що рухає Україну у світле майбутнє. Але варто лише кинути оком на їх танцюризми, як відразу зрозуміло, що майдауни – саме ця нєдоросль.
Невідомо хто писав драматургію їх танцювальних історій разом з театром Федоришина, але поки дигітальний лик Януковича (у супроводі голосу старого комуняки) організовано засвистали навіть ті, приїзду яких остерігався КОД, боком почала вилазити ще більша єресь.
Як усі бачили, майдансери витанцювали безтурботні картинки з життя світового українства. Українці традиційно пили, танцювали і сексулились хороводом. Миролюбні професії займались своїм відвічним промислом і лише одна фігура чоботаря натякала на те, що ця катавасія має у крові досвід тоталітаризму.
І ось тут полізла різна капюшонна нечисть ніби зі сторінок Гидких лебедів братів Стругацьких. І головне, полізла зі своїми знаряддями душогубства (машинерією та вогнем) під чіткий індустріальний месидж (саунд) східних областей України. І сліпому зрозуміло, що під таким епозом приховується оповідка про те, як донецьке бидло розіп’яло Україну, а дракон – то сам Вефе Янукович.
Якщо переглянути епізод з чоботарем, то видно, що він повторює чоботами славнозвісний танець булок на виделках Чарлі Чапліна з Золотої лихоманки. А про ж було німе кіно Чапліна, як не про те, що Маленька людина постійно намагається вислизнути з репресивних тенет Системи.
І чомусь так виходить, що німе кіно майдансерів з трупою Федоришина – також про це. А у князя-переможця вії так підведені за кілометр, що відразу зрозуміло, що наступним президентом України буде баба.
Невідомо хто буде відповідати за таку неповагу до системи Януковича, але драматурги й самі злякались таких єретичних алюзій на царство благословенного отцями тамтешніх єпархій. Тому швиденько організували по-дебільному написану шароварщину з клоунами під південно-американські ритми в яких чітко простежувалась мелодія пісні В. Лєонтьєва "Казанова".
Сексу на відкритті "Арени. Львів" й справді було мало. Руслана своїм уніформним освітленням та фризурою намагалась нагадувала суміш Kasabian та Жанель Моне. Але до пофігізму перших, їй не дозволяє заплінтуситись Папа Римський, а до таланту другої – у Руслани трохи помилкове місце народження.
Руслана вже давно стала атавізмом музпроцесу. Вона може виступати хіба що у передачі, де три музичних рудименти та один бездарний басусин онучок оцінюють голосистих цієї країни. Свого часу Земфіра зрозуміла для кого співає співачка Валерія. Але для кого співає співачка Арбеніна, при ще живій Земфірі, якось не зрозуміло.
Руслана забронзовіла й на стопяцот відсотків впевнена, що вона своя в дошку звєзда і її усі мають слухати. В її останньому кліпі біля Ратуші, дорога камера була дуже відчутно в руках танцюючих індіанців. Руслана, як аутист відморозилась на одній фразі (типу, шидіридідана) і не робить жодних кроків вперед. Замість анонсованої футбольної кричалки вона чомусь пропонує зіграти у любов. Який приклад вона подає молоді і куди, взагалі, дивиться Азаров, який нещодавно чомусь напіхав освітянам на яєшню на вічному вогні? Хоча вона й так впала під натиском молодого покоління.
А от Анастейша знає де і як можна дати публіці секс. Та ще й так, щоб аудиторія зрозуміла, де вона зверху, а де знизу. Прірвою між попередньою порнографією та її виступом була психоделічна замальовка надутої кобіти з рисячими головами замість цицьок. Навколо неї кружляли змії та голубий кракодил, які тільки й вистежували кого б їм проштирхнути, натягнути чи пенетраціювати. Не дивно, що у такій підступні атмосфері у баби такі агресивні цицьки.
Анастейша, як на забуту співачку одного локального хіта, дала мікс Тіни Тьорнер та Guns N' Roses. Її команда зірок з неба не хапає, якби написали дівчатка з культурних відділів львівських газет, але й справу свою вони добре знають, якби сказав Жеглов Кості Саприкіну.
Анастейша – це не суперзірка і не мега-пупер зірка. Це – залізобетонно середній рівень закордонної естради, омитий кров’ю і потом. Просто до цього середнього рівня багатьом українським селебрітізам, як до Оклахоми рачки.
І цей середній рівень Анастейши, це єдине, що хоч якось врятувало атмосферу відкриття, а не саме відкриття стадіону. Хоча була у цій чайній ложці меду й піпетка дьогтю. Оте дурнувате і москальське "спасіба". Не має на неї Ірини Фаріон. Бо й саме ім’я Анастейша якесь некошерне на цих меридіанах.
P.S. На салютуванні, міліціонерам було особливо прикольно дивитись на ті салюти, що пульсували медузами у формі кілечок чи отворів.
ІА "Вголос": НОВИНИ