Масштабні ремонтні роботи у Львові продовжуються. Наразі триває ІІІ етап реконструкції вул. Шевченка на ділянці від вул. Я. Мудрого до вул. Залізничної. Втім ремонт цієї ділянки затягується. “Вголос” вирішив дізнатись чому виникла така ситуація та коли чекати на відкриття проїзду по вулиці.

Минулого року, напередодні міських виборів, у Львові розпочались масштабні реконструкції основних вулиць міста. Відомо, що деякі вулиці робились за кошти з міського бюджету, а на інші довелось взяти позику. Нагадаємо, що цьогоріч вже закінчилась реконструкція вул. Пекарської та вул. Богдана Хмельницького.

Історія реконструкції вулиці

Капітальний ремонт вулиці Шевченка стартував 30 січня 2020-го року. Першим етапом реконструкції була ділянка від вулиці Левандівської до Залізничної з організацією кільцевого руху, кошторисом у 89,6 млн грн. Вже у серпні минулого року ця ділянка була відкрита для проїзду транспорту. 

Відремонтована перша ділянка на вулиці Шевченка. ФОТО: ЛМР

У липні 2020 року було розпочато реконструкцію другого етапу. Ремонтні роботи проводились на ділянці від вулиці Ярослава Мудрого до Хорватської, вартість якої склала – 58 млн. Проєктно-кошторисна документація на реконструкцію на цій ділянці була розроблена у 2020 році ТзОВ «Трамдорпроект». Довжина вулиці в межах реконструкції – 368 м. Проїзд по вулиці було відкрито 30 грудня 2020 року.

Відремонтована ділянка від вул. Хорватської до вул. Ярослава Мудрого. ФОТО: ЛМР

Цьогоріч розпочався ремонт третьої та найбільшої ділянки вулиці Шевченка довжиною в понад 1 км. Роботи стартували 1 червня на ділянці від Ярослава Мудрого до Залізничної. Її реконструкція коштує  186,5 млн грн. Колишній заступник директора департаменту ЖКГ Андрій Білий  заявляв, що закінчити роботи на цій ділянці попередньо планують упродовж року, орієнтовно до початку наступного літа.

Шевченка
Фото:Вголос

Останнім етапом залишається ще реконструкція четвертої частини вулиці, на ділянці від Залізничної до Татарбунарської (кінцева трамвайного маршруту №7). Наразі відомо тільки що проєктно-кошторисна документація по цій ділянці ще в процесі розробки. Кінцевим терміном виконання всіх робіт на вулиці Шевченка зазначається 31 грудня 2022-го року.

Чому затягнувся ремонт?

3 серпня, під час огляду ремонту вулиці Пекарської, мер Львова Андрій Садовий прокоментував темпи реконструкцій вулиць у місті. Відтак, за його словами, вже до кінця року мали б бути завершені ремонтні роботи на двох вулицях - Бандери та Шевченка. Однак, нагадаємо, що того ж місяця реконструкція вулиць Шевченка та Пилипа Орлика у Львові фактично зупинилась. Основна причина - відсутність фінансування.

Вулиця Шевченка 13 серпня 2021 року. Фото: Ігор Зінкевич

Раніше ми вже повідомляли, що у місті бракує коштів на завершення реконструкції основних вулиць. 

Вже пізніше, під час брифінгу на вулиці Шевченка Андрій Садовий пояснив чому затягуються ремонтні роботи. За його словами, вся проблема в тому, що на вулиці Шевченка у Львові є скельні породи, які виявив підрядник під час робіт. Він також наголосив, що якщо не буде морозів, то роботи планують проводити всю зиму.

Зараз у місті підрядна організація “Онур” сконцентрувала свої роботи на двох вулицях міста - Бандери та Шевченка. Після літнього «застою» помітно, що на вулиці Шевченка дійсно посилено роботу.Про це також повідомляє ГО «Зручне місто». 

«На Шевченка хороший темп робіт! От що значить, коли кошти підряднику переказати», - йдеться в дописі на сторінці ГО «Зручне місто»

Шевченка
Фото:Вголос

Наразі на вулиці Шевченка ситуація залишається складно. Ця дорога є однією з основних вулиць у Львові. У зв'язку з тим, що реконструкція затягнулась, місто заходить у зиму з розритою дорогою та заборгованістю у бюджеті. Нагадаємо, що схожою ситуація була на вул. Степана Бандери минулого року. Реконструкція вулиці розпочалась у вересні, перед місцевими виборами у Львові.

Чи є гроші, щоб розрахуватись з підрядником?

Наразі гострим питання постає бюджетна сторона реконструкції. Голова бюджетної комісії ЛМР Наталія Шелестак каже, що на початку року депутатський корпус заклав в повному обсязі ту суму на ремонт, яку передбачали виконавці. А вже осінню їх поставили перед фактом, що там були зміни й цих коштів забракло

«Розуміючи важливість ситуації й те, що в нас це одна з основних транспортних артерій й ми мусимо її доробляти, ми прийняли рішення всім депутатським корпусом дофінансувати по тим потребам, які було заявлено» - каже Шелестак

За її словами, було дуже багато дискусій куди пішли гроші та чому вони були неефективно використані. Втім конкретної відповіді депутати не отримали. Щоб не затягувати процес вони вирішили погодили дофінансування. Депутатка зазначає, що наразі у Львові знову сформувався борг, з яким місто зайде у 2022-й рік.

"Як воно буде далі, для мене незрозуміло. Тому що, облігаційні кошти, під якими випускали облігації, закінчились. Власне за ці кошти мали бути зроблені ремонти цих вулиць. Гроші закінчились, але будова продовжується. Наскільки ця історія затягнеться - незрозуміло. Якщо в нас сформується черговий борг, то з чого ми його будемо віддавати та як планують закінчувати ремонти я не усвідомлюю" - говорить Наталія Шелестак

Заступник голови фракції ВО«Свобода» Любомир Мельничук наголошує на тому, що такі ситуації у Львові виникають часто, а тому він і не дивується. Він зазначає, що фактично жодний великий та затратний інфраструктурний об’єкт не обходиться без скандалів пов’язаних з корупцією та купою питань.

«Я думаю, що ця історія завершиться класично - дофінансуванням та неякісними роботами. Але в кінцевому результаті нас переконуватимуть, що краще так, ніж було до того. Це класичний приклад некомпетентності та господарювання, який показують у Львові вже 15 років чиновники міської ради. Через те ми маємо такі проблеми у всіх галузях», - коментує Любомир Мельничук

Голова комісії законності та депутатської діяльності Уляна Пак наголошує, що на вулиці Шевченка роботи проводить організація «Онур». Це той підрядник, який здійснює ремонтні роботи на вул. Бандери й там також не було всього фінансування. Тому депутати мають таке розуміння, що підрядник може дозволити собі здійснювати роботи в борг. Хоча вона не є прихильницею того, що підрядник виходить за межі тих коштів, які передбачені в бюджеті на рік. Адже невідомо, яка ситуація буде наступного року. Тобто, підрядник фактично ставить місто у залежність від виконаних робіт.

"Я скеровувала відповідні депутатські звернення, щодо цього питання.Наскільки мені відомо, то роботи зупинялись через те, що проєктно-кошторисну документацію на кожну ділянку робили різні організації. Відповідно коли підрядник приступив до робіт, то на ділянці від Ярослава Мудрого до Залізничної мережі не співпадали в частині мереж. Тому потрібно було зробити корегування для того, щоб можна було здійснювати роботи", - каже Уляна Пак.

За її словами тут питання до того чия це вина і хто понесе відповідальність? Адже, як відомо, замовником було ЛКП «Львівавтодор». Але в процесі зупинки робіт відбулась зміна керівництва. Відповідно тепер легко буде покласти вину на того керівника, який фактично вже не працює. Також вона наголошує, що на початку робіт було передбачено 100 тис. грн, але зараз, в кінці року, додавались кошти для того, аби здійснювати роботи.

Міст на Ковча

Ще в 2016-у році міська влада Львова замовила проєкт будівництва шляхопроводу між вулицями Шевченка та Омеляна Ковча, який має розвантажити в’їзд та виїзд з району Рясне. Лише минулого року був оголошений тендер на виконання цього проєкту. Виконати роботи на суму 39,2 млн грн мала б компанія «Онур», яка також реконструює вулицю Шевченка. Міський голова Львова Андрій Садовий вже у лютому 2021-го року окремо наголосив, що будівництво цього мосту є пріоритетом для міста. 

Проте вже пізніше колишній заступник директора департаменту ЖКГ Андрій Білий заявив, що, швидше за все, розпочати будівництво шляхопроводу цьогоріч не вдасться через брак коштів у бюджеті розвитку.

Нещодавно директор ЛКП “Львівавтодор” Микола Власюк розповів “Вголосу”, що роботи цього року не розпочались через помилки в проєкті.

В нас був проєкт, експертиза та тендер. Коли розпочали роботи по будівництву, то виявилось, що в проєкті є помилка. Як виявилось в проєкті було не вкладено необхідну кількість металу. Тобто вказали замало. Відповідно в березні повернули проєкт на опрацювання та виправлення. Після цього оголосимо новий тендер і вже будемо будувати. Надіємось, що в наступному році встигнемо збудувати міст”, - каже Микола Власюк.

ІА "Вголос": НОВИНИ