При цьому Київ закликає ввести санкції щодо російських портів у Чорному морі у відповідь на затримання Росією суден, що йдуть в українські порти. Народні депутати планують розірвати договір з Росією про спільне використання Азовського моря і Керченської протоки, йдеться у сюжеті ТСН.Тиждень.
Російський наступ на воді набирає обертів. Росія, мовою рейдерів, «віджимає» українську акваторію. Повільно і впевнено агресор закорковує Керченську протоку - вузенькі двері до Азовського моря.
«За нашими спостереженнями окуповуються надалі наші газові родовища. Уже вишки до нашого острова Зміїний на дві милі стали ближче. Стосовно ситуації, яка зараз розвивається в Азовському морі, нами зафіксовано практично 116 затримань руху судів», - повідомив Ігор Воронченко, командувач ВМС України.
Якщо в довоєнні часи затримка суден на перевірку ніколи не тривала більше двох годин, то зараз вона може затягнутися на понад три доби, що призводить до дуже серйозних збитків. «Судновласники втрачають до 15 тисяч доларів на добу через те, що судна стоять у Керченському каналі», - додав заступник директора Маріупольського порту Юрій Балан.
Це прямий удар по судновласниках, які працюють з Україною, по Маріупольському та Бердянському портах.
До будівництва Кримського мосту у Маріуполі була сила-силенна кораблів. Вони стояли в черзі, аби пришвартуватися. Але зараз вони стоять в черзі біля Керченської протоки. Це стосується лише тих кораблів, які прямують до України або виходять з українських портів. Для охорони Кримського мосту нагнали кораблі. Із Каспію на Азов прийшли ракетні кораблі, які обстрілювали сирійську опозицію крилатими ракетами. Цій армаді на Азові протистоїть лише Маріупольський загін морської охорони у складі Об’єднаних Сил із двох легких кораблів, півтори десятки катерів із кулеметами проти ракет.
В Азовському морі працює катер українських прикордонників «Онікс». Його називають «грозою морів». Кажуть, що саме з нього почалося протистояння на морі, коли був затриманий і доправлений до українського порту судно-порушник «Норд» за порушення правил заходу в окупований Крим. Відпустити «Норд» означало визнати Крим російським.
«Заділо їхнє професійне почуття. Вони мають стільки кораблів і швидкісних катерів на Азовському морі, а «Норд» затримує якась турецька шхуна. Ми їх зробили. І не раз ще зробимо», - сказав Максим Бенедісюк, командир кораблю «Онікс».
Та ситуація вкрай серйозна. В України буквально викрадають море.
«Останній приклад на цьому тижні, коли кораблями ФСБ було доглянуто український теплохід «Барон» на відстані 4 миль від нашого узбережжя, це найближча відстань на моїй пам'яті, на якій зупиняли наші кораблі», - зазначив Микола Левицький, заступник командира Маріупольського загону морської охорони.
Шість кілометрів - це вже в прямій видимості від азовських пляжів. Є підстави готуватися до гіршого. Від провокацій до диверсій - один крок. Водолази-прикордонники зізнаються, що вже працюють над цим. Професійний водолаз рухається навпомацки, бо на навчаннях він шукає міни навіть у суцільній темряві. Українські водолази - це дуже важлива частина і оборони, і прикордонної охорони. Але, насправді, це важка, кропітка і дуже виснажлива робота.
Загострення на морських рубежах збіглося зі спробою прориву на суходолі. По селу Водяне за лічені години поклали понад сто снарядів, що схоже на артпідготовку перед проривом. Крім того, вперше була помічена диверсійно-розвідувальна група ворога. Зазвичай, розвідку проводять перед наступом. Поки українця дивляться фінал Мундіалю, морпіхи захищають Азовський напрямок з суходолу.
Проте, якщо тут й почнеться пекло, то не завтра. Переконливий сигнал росіянам «вгамуватися» наразі стоїть в Одесі - американський есмінець «Портер». Той самий, який навесні обстріляв російську авіабазу в Сирії «Томагавками». Разом із флагманом американського Шостого флоту «Портер» бере участь у навчаннях Sea Breeze. На жаль, через тиждень обидва заокеанські гості покинуть українські води. «Ми не поодинокі і нас один на один з агресором не залишають», - констатував Ігор Воронченко, командувач ВМС України.
ІА "Вголос": НОВИНИ