Учасники виборчої парламентської кампанії 2006 року активно будуть використовувати маніпулятивні технології.

Таку думку висловили учасники "круглого столу" у четвер у Києві.

На думку політтехнолога Сергія Нестеренка, "на виборах маніпулятивні технології будуть використовуватися дуже серйозно, дуже багато".

Як вважає політтехнолог, основна відмінність використання таких технологій від президентської кампанії це те, що політики будуть використовувати технології більш високої якості і таких примітивних технологій, як звинувачення один одного, буде використовуватися менше.

"Зараз буде використовуватися дуже активно нейроенергетичне програмування і гіпноз - технології впливу, що впливають на свідомість людей", - сказав Нестеренко.

На його думку, майстром з використання маніпулятивних технологій серед українських політиків є Юлія Тимошенко.

Він також відзначив, що в українському політикумі всього лише до 10 осіб, які постійно тренуються і можуть використовувати подібні технології. До них політиків він, зокрема, відніс і депутата Нестора Шуфрича.

Політолог підкреслив, що "ці вибори будуть конкурсом на кращого маніпулятора". "Той, хто буде використовувати кращі маніпулятивні технології, той і буде переможцем", - сказав він.

Як відзначив директор департаменту політичного консалтингу агентства "Martin Group" Тарас Березовець, "основна "фішка" маніпуляцій на цих виборах - це п'ятірки кандидатів".

Він підкреслив, що в першу п'ятірку виборчих списків учасників виборчого процесу включають відомих осіб, які не розуміють нічого в політиці і не мають своєї політичної позиції. Таких, як тележурналіст Ольга Герасим’юк, співачка Руслана Лижичко й інші.

Цю думку підтримує і заступник директора агентства моделювання ситуацій Олексій Голобуцький.

"Коли журналісти стоять у першій п'ятірці або десятці політичних сил, це теж маніпулятивна технологія, тим самим хочуть показати, що ця політична сила готова до діалогу з журналістами", - сказав він.

На думку керівника соціологічної служби "Український барометр" Віктора Небоженка, саме відсутність ідеологій змушує політиків і політтехнологів говорити про маніпуляції.

Він зазначив, що перші п'ятірки у виборчих списках складалися за принципом, щоб кандидатів, які ввійшли до цих п'ятірок-десяток, не було за що дорікнути.

Небоженко також зазначив, що в майбутній передвиборній кампанії будуть широко використовувати засоби масової інформації заходу і ЗМІ Росії для використання чорного піару.

У ході "круглого столу" відзначалося, що маніпулятивні технології коштують від $600 тис. до $1,5 млн.

Українська правда з посиланням на Інтерфакс-Україна


ІА "Вголос": НОВИНИ