Львівський обласний лабораторний центр нещодавно опублікував список медичних закладів, стоматологій і манікюрних салонів, в яких мешканців Львівської області буцімто заразили гепатитом.

У редакцію нашого видання одразу стали звертатися власники закладів, які були у цьому списку, з вимогою спростувати інформацію, мовляв, до них ніхто з клієнтів із претензією не звертався, а у Лабораторному центрі навіть не повідомили про те, що існує така серйозна проблема.

Кореспондент «Вголосу» поспілкувався із співвласником стоматологічної клініки «Усмішка» (яка також є у списку Львівського обласного лабораторного центру Міністерства охорони здоров’я) Яремою Дерейком.

Звідки ви дізналися про ймовірне зараження гепатитом у вашій клініці?

Про те, що нібито у нашій клініці когось заразили гепатитом, ми дізналися з повідомлень у ЗМІ. Наша клініка працює уже майже тридцять років. І от за весь цей час нашої діяльності нас уперше звинуватили у тому, що ми заражаємо львів’ян гепатитом. Інформацію про це оприлюднив Львівський обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров’я, яким керує Роман Павлів. Це повідомлення одразу поширило багато львівських ЗМІ. При тому, що Львівський обласний лабораторний центр опублікував дані про зараження гепатитом без жодної доказової бази. Через це багато закладів медичного профілю поставили у вкрай незручну ситуацію. Вийшло так, що ми зараз якимось чином маємо себе виправдати і довести свою невинністю. Виникає логічне зауваження: чому чиновникам можна дискредитувати компанії без жодних на те підтверджень?

Чи надходили скарги від пацієнтів про те, що у вашій стоматологічній клініці вони заразилися гепатитом?

До нас упродовж 29 років роботи з подібними звинуваченнями не звернувся ніхто. Хоча якщо людина підозрює, що її заразили гепатитом, вона повинна звернутися до ймовірного джерела зараження, тобто до того медичного закладу, який вона підозрює у недбалості. Якби у людини виникли підозри, вона б прийшла спершу до нас, аби вимагати компенсації за заподіяну здоров’ю шкоду.

Чи перевіряв вашу клініку Лабораторний центр?

Львівський обласний лабораторний центр може здійснювати таку перевірку лише після звернення потерпілого. Він це повинен зробити, щоб підтвердити чи спростувати підозри хворого. Перевірка ця полягає у тому, що співробітники Лабораторного центру приходять до джерела зараження, щоб унеможливити повторення захворювання у майбутньому. Також фахівці Лабораторного центру повинні встановити, чи лікувався інфікований пацієнт у нас, які послуги тут йому надавалися. Проте до нас не зверталися ні потерпілі, ні з Лабораторного центру. Натомість у Лабораторному центрі написали, що у стоматологічній клініці «Усмішка» було нібито вісім випадків зараження гепатитом. Нам згодом пояснили, що ті вісім випадків зараження гепатитом — це загальна кількість людей, котрі заразились цією хворобою після надання стоматологічних послуг у Львівській області. І чомусь ті усі випадки приписали саме нашій клініці.

На основі тоді яких документів Лабораторний центр надав такі висновки?

Сторона звинувачення не надала нам жодного документа, який підтверджує, що у нас є хоча б один випадок зараження гепатитом. Ми маємо договір із Лабораторним центром, що вони раз на місяць приходять, відбирають три зразки з інструментів та перевірять на наявність якихось небезпечних речовин. Нам вони завжди давали підтвердження, що у нас усе добре. Як я вже казав, перевірка нашої клініки можлива лише тоді, коли на нас поскаржиться постраждалий клієнт. Я так розумію, що на нас просто не надходили скарги і тому вони не перевіряють. Бо якби була скарга від пацієнта, ми б разом із Лабораторним центром провели дослідження такого факту.

Чому тоді, на ваш погляд, склалася така ситуація?

Я питав у Романа Павліва, керівника Лабораторного центру, звідки у нього такі дані. Він заявив, що це конфіденційна інформація і він її надати не може. Тобто вони спершу звинуватили весь колектив, а у нас працює 26 людей,  у халатності, а потім заявили, що цього вони не можуть довести.

У цій публікації Лабораторного центру я вбачаю ознаки власної корисливості. За двісті метрів від нашої клініки розташований стоматологічний кабінет сина Романа Павліва. Можливо, він, роблячи нам антирейтинг, хотів допомогти з клієнтами сину.

Як до цього факту поставилися ваші клієнти?

У нас є 12 тисяч пацієнтів, із них у нашу клініку за роз’ясненням звернулася вже тисяча. Ми пояснюємо людям, як так склалось. Але ж у цьому випадку не я мав би виправдовуватись, а чиновник мав би відповісти за свої дії.

Як плануєте доводити свою правоту?

Ми зверталися у медіа з вимогою спростувати поширену інформацію про зараження гепатитом у стоматологічній клініці «Усмішка». Також ми звернулися до Лабораторного центру з вимогою, щоб вони або довели свою правоту, або врешті спростували своє повідомлення. Також ми подали адвокатський запит у цю структуру, відповідь на який мали б отримати за п’ять днів. Уже минуло десять, але в нас і досі немає жодних даних. Якщо нас і надалі ігноруватимуть, ми звернемося до суду.

Марія Чижевська, «Вголос»

ІА "Вголос": НОВИНИ