Голосіївський районний суд Києва 2 липня задовільнив позов компанії російського бізнесмена Ігоря Чуркіна. Згідно з ухвалою суду, заборонено продавати на публічних аукціонах борги колишнього ЛАЗу. Попри це, 5 липня відбувся аукціон, де частину боргів ЛАЗу викупила приватна фірма.

Наразі ухвала ще не набрала чинності, і зацікавлені особи мають право на апеляцію. Нагадаємо, всупереч забороні суду 5 липня державний «Укрексмібанк» провів публічний аукціон, де за 170 млн грн компанія ТзОВ «Капітал Фінанс» придбала частину боргових зобов'язань ЛАЗу. Серед них зокрема - десятки гектарів землі та приміщення заводу за адресою Стрийська, 45. Крім того, до нового власника переходить все рухоме майно та виробниче обладнання цехів. Новий власник має отримати право вимоги за кредитами.

Хто судиться за ЛАЗ

До Голосіївського районного суду звернувся директор  ТОВ «Львівські автобусні заводи», вимагаючи накласти арешт на права вимоги за кредитами ЛАЗу. Таке рішення унеможливлює їх продаж. Мова йде про права вимоги за кредитами від 2004-го року. Вона була укладена між «Укрексімбанком» та «Заводом комунального транспорту», який є однією з юридичних осіб, який формально належить ЛАЗ.  Під заставу банк тоді отримав 13 об'єктів нерухомого майна, серед яких головний корпус заводу та будівля історичної пам'ятки - монастиря кармелітів. Компанія «Львівські автобусні заводи» виступила як поручитель.

Обидві компанії перебувають у сфері впливу найбільшого власника ЛАЗу, російського бізнесмена Ігоря Чуркіна. Зокрема, за даними системи  YouControl, Чуркін є одним з власників  ТОВ «Львівські автобусні заводи».

Там буде виробництво

Очевидно, міський голова Львова Андрій Садовий був в курсі рішення суду, коли 5 липня заявив про те, що на території ЛАЗу має бути збережене виробництво. Питання лише, про яке саме виробництво говорив Садовий?

Поруч, на території заводу гідромеханічних передач вже ведеться будівництво житлового комплексу від компанії «Галжитлобуд», а також офісного центру і ТРЦ «Fabrik». Також неподалік вже є збудований та заселений житловий комплекс «Леви Міста». Отже, виробництво, про яке говорить міський голова Львова має бути розгорнуте фактично в середині району, який або вже частково забудований житлом та офісами, або буде забудований найближчим часом.

Керівник ГО “Центр дослідження взаємодії громад” Ігор Телішевський у коментарі для «Вголос» наголосив, що позиція міського голови є «лукавою». Адже між виробництвом та житловими кварталами мусить бути відповідна санітарна зона. Водночас саме Виконком ЛМР, у якому головує Андрій Садовий, видав містобудівні умови та обмеження для забудови прилеглої території. «Коли ми говоримо про заяви Андрія Івановича, ми пам'ятаємо заяви про колонію на Хуторівці. Ще до продажу він розумів, хто її купить та що там буде. Заяви популістичні, бо він розуміє що там буде і хто там має купляти. Як би він хотів зберегти виробництво на территорії ЛАЗу, то логічно - не став би видавати дозволи на забудову поруч», - заявив він.

Депутат ЛМР від фракції «Європейська Солідарність» Юрій Ломага у коментарі для «Вголос» зазначив, що практика подібних заяв, які не мають практичних наслідків, цілком звична для міського голови.

За даними системи YouControl, саме виробництво є одним з видів діяльності ТзОВ «Львівські автобусні заводи», який належить російському бізнесмену Ігорю Чуркіну.

Нагадаємо, всупереч рішенню депутатів ЛМР, виконавча влада Львова повернула борг міста перед ЛАЗом за автобуси, які місто закупило до Євро-2012. Мова йде про 24,6 млн грн, які стягнули фактично на користь російського бізнесмена Ігоря Чуркіна, що володів заводом до його банкрутства.

ІА "Вголос": НОВИНИ