Використання айсберга як джерела прісної води в посушливих регіонах планети, пропозиція не нова.

Однак до сьогодні подібна тема витала на рівні міркувань. Глобальне потепління, виникнення нових безводних вогнищ у країнах з великою кількістю населення, вивело аспект на практичну пряму. Існує вже і транспортне підприємство, яке надаватиме послуги з доставленням крижаних гір споживачам.

Льодовикова вода для пиття

Дослідники Центру льодових даних Антарктичного наукового університету кілька років спостерігають хід плавучої крижаної гори А23а. Згідно з інформацією Національного льодового комплексу США, наведений шматок льоду є найбільшим серед інших. Можливо, недалеко той момент, коли гемблер насолоджуючись грою фруктового автомата supreme hot демо, виробляючи власну стратегію, захоче скуштувати не просто холодної, а крижаної води. 

Загальна площа айсберга становить трохи більше ніж 4 тисяч квадратних кілометрів. Інженерна структура National Advisor Bureau, розташована на території Арабських Еміратів, досліджує можливість буксирування подібних громадин з Антарктиди. Величезні шматки будуть доставлятися до посушливих регіонів світу, для постачання населення прісною водою. 

Вчені американського технологічного інституту вже змалювали позитивні та негативні сторони транспортування брили льоду:

  • доставлення на великі відстані є серйозною проблемою;
  • необхідно боротися не лише зі зменшенням маси льоду внаслідок прямого танення, технічними пошкодженнями;
  • наявні тріщини, порожнини зменшують опірність до теплої солоної океанської води, гарячого повітря, різних тисків, спричинених буксируванням;
  • приблизно 30% льоду розчиниться під час подорожі Південний полюс — Емірати;
  • проте 100-250 мільйонів кубометрів прісної води, що містяться в одному айсбергу, вистачить для забезпечення питною водою одного мільйона людей найближчими п'ятьма роками.

Пошуком відповідних айсбергів займатиметься супутникова технологія. У разі виявлення підхожий брили, вона буде буксируватися спеціальними суднами на відстань 6,5 тисячі кілометрів до Південної Африки або Австралії. Однак згідно з дослідженнями, також виникають деякі труднощі:

  • тільки 7,5% із 270 тисяч проаналізованих шматків відповідають вимогам цього проєкту;
  • лід повинен мати товщину 200-300 метрів;
  • транспортування проводитиметься спеціальним танкером, супроводжуваним трьома спеціалізованими буксирувальними засобами;
  • відстань між судном і льодом становитиме майже 2 кілометри.

Для досягнення берега Еміратів, зі швидкістю не більше 2,5 км/год знадобиться практично цілий рік.

Перспектива доставки

Планується, що схему фінансуватимуть приватні міжнародні інвестори із загальними витратами $60 млн. Далі компанія має намір доставляти лід іншим регіонам Землі, де спостерігається потреба прісної води.

Багато підприємців, інженерів африканських і європейських країн мають намір залучити інвестиції для проєктів відведення брил у Кейптаун. Дослідники сподіваються укласти контракти з Південною Африкою для забезпечення фінансування ініціатив. Ціна кришталево чистої антарктичної рідини становитиме не більш як 2 долари США за тонну. Така вартість видається більш економічно вигідною порівняно з вкладеннями в опріснювачі.

ІА "Вголос": НОВИНИ