[media=165208,165209,165210,165211] 

Презентація відбулася у Львівській обласній раді, передає кореспондент «Вголос».

Презентувала проект Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.

В парламенті знаходиться вже підготовлений до першого читання Закон «Про освіту», над яким працювали три роки. Міністр стверджує, що діти будуть навчатися 12-й додатковий рік у вже новій українській школі, яка суттєво відрізняється концепцією від нинішньої знаннєвої школи.

Міністерство освіти і науки розробило спеціальний документ, який зможе прочитати і зрозуміти кожний громадянин, і який нині перебуває на обговоренні суспільства.

Загалом, реформування освіти відбуватиметься у 3 етапи:

І (2016-2018 рр.) – початок роботи Нової школи

ІІ (2019-2022 рр.) – початок роботи базової школи

ІІІ (2023-2029 рр.) – початок роботи профільної школи.

Відповідно до цього документу, у 2018-му році діти підуть в перший клас Нової української школи. У структурі Нової школи є відмінності від нинішньої. Там навчальний процес ділиться на цикли:

Початкова школа – 4 роки: 1-2 класи – 1 цикл, 3-4 класи – 2 цикл.

Базова середня школа (гімназія) – 5 років: 5-6 класи – 1 цикл, 7-9 класи – 2 цикл.

Профільна середня школа – 3 роки: 10 клас – 1 цикл, 11-12 клас – 2 цикл.

Після 10-го класу кожен учень матиме право обрати подальший профіль навчання: академічний (наприклад, навчання у ліцеї) або ж професійного спрямування ( тобто, отримуючи знання середньої школи можна буде отримати й першу професію).

«Сьогодні українська школа зіткнулася із тими проблемами, з якими стикається більшість країн світу: з кризою знань, з переобтяженістю знаннями. Було досить просто працювати у ХХ столітті, коли школа була просто місцем надання та відтворення знань. Але сьогодні знання драматично примножуються. І ми пішли яким шляхом? Давайте піднімати стандарти і напихати все більше й більше знань у програму, залишаючи фактично той самий відрізок навчального часу. Маємо ситуацію, коли дитина не встигає «проковтнути» все те, що вона має «проковтнути» і відтворити на іспитах.

Такої багатопредметності, як в українській школі, немає більше ніде. Ми не можемо більше втискати нові предмети в дітей. Ми повинні пронизати наш зміст освіти компетентностями. У провідних освітніх системах це давно запроваджено. Нині світ не орієнтується на велику порцію знань, світ орієнтується на компетентність

Яким має бути сучасний випускник школи? Це – особистість, патріот, інноватор. Той, який здатний інноваційно мислити. Бо інноваційне мислення потрібне не лише архітектору, науковцю чи інженеру. Інноваційне мислення потрібне, щоб вирішувати життєві проблеми», - зазначила Лілія Гриневич.

ІА "Вголос": НОВИНИ