Завдяки професіоналізму та мужності цих людей, під час двох масштабних пожеж у тролейбусах не постраждав жоден пасажир.

Про це повідомив Антон Лягушкін на своїй сторінці у Facebook

Як відомо, у 2015 році сталися два прикрих інциденти, які могли коштувати життя десяткам львів’ян – 9 квітня та 1 липня сталися пожежі у тролейбусах № 580 і 574. Завдяки професійності та героїзму водіїв, які керували цими транспортними засобами – Ігоря Андрусишина та Степана Качмара – усіх пасажирів було вчасно евакуйовано із салонів палаючих тролейбусів, тому ніхто із них не постраждав.
 
Водій Ігор Андрусишин  керував злощасним тролейбусом № 580, який зайнявся на пр. Чорновола 9 квітня 2015 року.

9 квітня 2015 р. Пожежа тролейбуса "Skoda 14TR" № 580. Завдяки професіоналізму і мужності водія Ігоря Андрусишина жоден пасажир під час пожежі не постраждав.

Залишки тролейбуса № 580 після пожежі.

Степан Качмар керував тролейбусом № 574, який зайнявся на вул. Кульпарківській 1 липня 2015 року.

Пожежа тролейбуса № 574 1 липня 2015 року. Як помітнго на фото, водію Степанові Качмару вдалося опустити штанги і зафіксувати їх на "лірі" і таким чином знеструмити тролейбус

У випадку із тролейбусом № 574 світлини із місця події та спогади очевидців свідчать про те, що 70-річний водій-ветеран Степан Качмар не тільки організував евакуацію пасажирів із салону тролейбуса, що зайнявся, але й зміг опустити штанги палаючого тролейбуса.

Водій-ветеран Степан Качмар (1945 - 2019) і тролейбус № 544, на якому він багато років працював.

Втім, для міської влади ці люди, напевно, не є героями. Адже ні Ігоря Андрусишина, ні Степана Качмара не було відзначено за мужність і порятунок пасажирів.
 
Голова ГО «Львів'яни за електротранспорт» Антон Лягушкін каже, що зараз пройшло вже 6 років із моменту пожеж в тролейбусах № 580 і 574. На жаль, у вересні 2019 року на 75-році життя відійшов у засвіти водій-ветеран Степан Качмар. Але не дивлячись на це всім львів'янам потрібно віддати шану панам Ігореві та Степану.
 
"З огляду на це, я звернувся до керівників профільних депутатських комісій: транспорту, зв'язку і міської мобільності пана Igor Zinkevych та міської інфраструктури, інженерного і житлового господарства пана Андрія Шевціва зі зверненнями, щодо:
  • відзначення подякою і преміювання за мужність при пожежі водія Ігоря Андрусишина;
  •  посмертне нагородження подякою водія Степана Качмара із перейменуванням зупинки «вул. Антоновича» поруч із місцем пожежі на честь Степана Качмара. Пропонується такий варіант назви зупинки: «вул. Антоновича. Зупинка ім. Степана Качмара», - йдеться в дописі Лягушкіна

Він також зауважив, що в Україні вже є практика називати зупинки громадського транспорту на честь водіїв, які проявили героїзм при порятунку пасажирів під час пожежі транспортного засобу. Зокрема, у Вінниці тролейбусну зупинку названо на честь водійки Зої Ткаченко, яка під час пожежі тролейбуса ЗіУ-9 із № 107 після зіткнення із бензовозом змогла організувати евакуацію із салону усіх пасажирів. Цей трагічний випадок стався 17 січня 1977 р. і про нього у Вінниці пам'ятають досі. На жаль, сама Зоя Ткаченко загинула під час пожежі... Але це не применшує заслуги львівських водіїв Ігоря Андрусишина і Степана Качмара. І львів'яни, як і вінничани, мають пам'ятати про їх мужні вчинки.

ІА "Вголос": НОВИНИ