Американські компанії HyPoint і Piasecki Aircraft збираються створити перший водневий вертоліт, а також розробити і сертифікувати рухову систему на водневих паливних елементах для електричних літальних апаратів вертикального зльоту і посадки. Вона буде давати щільність енергії в чотири рази вищу, ніж існуючі літій-іонні батареї.
Основна альтернатива повністю електричній руховій установці – воднева. У ній за рух теж відповідає електродвигун, але він живиться від паливної комірки, яка створює струм, поєднуючи кисень і водень. Водень може дати значно більшу щільність енергії, ніж багато сучасних акумуляторів.
Компанія HyPoint в березні оголосила про розробку водневого паливного елемента з піковою потужністю два кіловати на кілограм. Це втричі вище середнього показника серійних аналогів. HyPoint каже, що в паливному елементі використовується система подачі стисненого повітря, яка вирішує одночасно два завдання – охолодження паливного елемента і нагнітання водню в робочу зону. Його енергетична щільність становить 1,5 кіловат на годину на кілограм.
У серпні HyPoint об’єдналася з Piasecki Aircraft, щоб розробити і сертифікувати рухову систему на водневих паливних елементах для апаратів вертикального зльоту і посадки. Перші п’ять установок потужністю 650 кіловат встановлять на вертоліт PA-890, який стане першим пілотованим водневим вертольотом в світі. Рухова система буде давати щільність енергії в чотири рази вищу, ніж літій-іонні батареї, і в два рази вищу, ніж існуючі установки на водневих паливних елементах.
Piasecki Aircraft і HyPoint збираються почати її сертифікаційні випробування в 2024 році.
ІА "Вголос": НОВИНИ