Про це пише naukatv.

Міокардит (або запалення серцевого м'яза) виникає в результаті вірусної інфекції і нерідко призводить до раптової смерті навіть молодих людей. За даними медиків, близько 30% пацієнтів, які перенесли міокардит, продовжують згодом відчувати серцеву недостатність.

В ході захворювання в клітинах серця виділяються особливі сигнальні речовини хемокіни, які, зокрема, регулюють рух клітин імунної системи до області ураження. Іншими словами, хемокіни грають одну з ключових ролей у розвитку запального процесу.

Професор Шомо Бхаттачарья (Shoumo Bhattacharya) і його колеги звернули увагу, що білки евазіни, які містяться в слині кліщів, якраз блокують виробництво хемокінів. Ці речовини запобігають запаленню рани при укусі, дозволяючи паразитам, які містяться в слині кліщів, потрапляти в організм тварини, чи людини. Таким чином кліщі можуть кілька діб харчуватися кров'ю, не будучи виявленими.

Але розібратися в біохімії процесу для його застосування в лікуванні виявилося не так просто. У слині різних видів кліщів міститься від 1500 до 3000 білків, і спочатку вченим довелося провести ретельний аналіз сотень різних молекул, щоб встановити які ж з них запобігають запаленню. В результаті команда виявила, що білок P991_AMBCA, виділений з американського кліща Amblyomma cajennense, пов'язує хемокіни, відповідальні за розвиток запалення при міокардиті, інфаркті міокарда і інсульті.

«Міокардит - це руйнівна хвороба, для лікування якої в даний час існує дуже мало методів, - каже Бхаттачарья. - Завдяки результатам нашого останнього дослідження ми сподіваємося використовувати таємну зброю кліщів, щоб розробити рятувальну терапію для боротьби з цим небезпечним захворюванням серця. Ми також розраховуємо використовувати одні і ті ж препарати для лікування інших захворювань, пов'язаних із запаленням, таких як серцевий напад, інсульт, панкреатит і артрит».

Детальні результати дослідження були опубліковані в журналі Scientific Reports.
Захворювання серцево-судинної системи зберігають  лідируючі позиції серед найпоширеніших причин смерті серед людей.

«Вголос»