В Україні продовжують відновлювати стару колію між Хировом і Перемишлем

Як повідомив голова ЛОДА Максим Козицький на своїй сторінці у Фейсбук, 12 жовтня на комісії з транскордонного співробітництва українсько-польської Міжурядової Координаційної ради з питань міжрегіонального співробітництва розглядали питання щодо ремонту старої колії в Польщу та реконструкції низки міжнародних пунктів пропуску на кордонах.

Він зазначив, що проводитимуть їх на пунктах пропуску: Шегині, Рава-Руська та Краківець.

Відомо, що на модернізацію «Шегині» буде передбачено використати 15,5 млн євро. Також сказано, що вже розроблено проєктно-кошторисну документацію, зараз цей документ перебуває на стадії погодження.

Водночас Галицька митниця обіцяє, що втіленим він буде за два роки у два етапи, щоб не зупиняти рух транспорту.

Краківець також буде модернізований у дві черги впродовж двох роки. Реконструкція тут дозволить збільшити пропускну спроможність до 1300 транспортних засобів на 20 смугах (є наразі 500 авто — на 8 смугах). Для цих робіт передбачено 7 млн євро.

У Раві-Руській впродовж семи місяців 2022 року за 1.5 млн євро планують добудувати пішохідний перехід. Очікується, що за добу цей пункт пропускатиме до 3000 осіб.

Всі три пункти мають бути реконструйовані чітко за стандартами ЄС.

Один із запрошених журналістів Віктор Гальчинський на своїй сторінці у Фейсбук поділився своїми думками, чому ж відновлення залізничного сполучення закинутою колією європейського стандарту Хирів-Перемишль зараз доцільне?

  • Аналіз витрат та вигод від проєкту підтверджує доцільність його реалізації для соціального розвитку Самбірщини та створення нових можливостей швидкого і комфортного перетину кордону;
  • Маршрут зменшить черги на кордоні та дозволить швидко доїхати залізницею з Перемишля до Трускавця і зі Львова та Хирова у польські Бєщади, де стане єдиним міжнародним громадським транспортом;
  • Проєкт вимагає якнайшвидшого рішення з боку української сторони, оскільки з 2020 року по колії припинено рух поїздів, а щороку Укрзалізниця витрачає на її утримання 28 млн гривень. Врятувати її може тільки міжнародне сполучення, оскільки внутрішні рейси по обидва боки кордону не мають сенсу.

Присутній на комісії віцемаршалок Підкарпатського воєводства Пьотр Пільх підтвердив готовність Польщі інвестувати в модернізацію колії на своїй території, але наголосив, що проєкт матиме успіх і кошти підуть тільки у разі спільних скоординованих дій з українського та польського боків.

Зазначимо, що Міністерство інфраструктури України вже розглядає відновлення маршруту як пріоритетний проєкт та вже сформувало бюджетний запит, але терміни й деталі наразі невідомі.

Як писав «Вголос» раніше, на Львівщині патрульні здійснюють перевірку доріг.