Не секрет, що машини зараз продаються гірше. Тож ми запитали у спеціаліста з реалізації автомобілів у компанії West Auto Hub Миколу Мартинюка, як вигідно продати вживані авто, коли їх ніхто не хоче купувати.
- Миколо, як ти загалом можеш описати ситуацію із продажем вживаних авто в Україні?
- На фоні закону про нульове розмитнення приїхало дуже багато машин в Україну, дуже багато імпортували за тих кілька місяців. Плюс війна — ринок трошки просів. Всі, хто хотіли купити дешеву машину, вони її змогли купити за рахунок нульового розмитнення. Але ще дуже багато залишилося машин, які заїхали в Україну перед війною.
- Якщо порівняти період нульового розмитнення (з квітня по червень) і цей же період минулого року, то наскільки зменшилися продажі?
- Суттєво. Більше, ніж в два рази це точно.
- А що зараз краще продається: які марки, моделі? Зорієнтуй по ціновому сегменту.
- Насправді питання дуже широке. Можна почати з того, що зараз взагалі все слабше продається, аніж за аналогічний період минулого року. Як не крути, в країні війна, тому зараз не до купівлі автівок, не до імпорту, не до будь-якого бізнесу. Трошки в нас зараз тим складніше. Якщо ж говорити про ринок, то на першому місці звісно більш-таки дешевий сегмент — від 3 до 8 тис. доларів. Зараз авто шукають в першу чергу ті ж таки переселенці, яким воно необхідне для пересування. Щодо типів двигунів, то традиційно на заході в нас більше полюбляють дизельні, на сході та в центрі завжди були більш популярні бензинові двигуни.
У нас в Україні полюбляють групу VAG: Volkswagen, Audi. Це видно по кількості імпорту, по кількості продажів. Не відстають в цьому плані й французькі виробники: Renault Megane можна сміливо вважати в Україні вже народним автомобілем.
- А як щодо електрокарів: чи збільшився на них попит на “вторинці”?
- Попит збільшився за рахунок того, що виникла проблема з пальним. Люди зараз масово кинулися на електромобілі.
- Наскільки розумію, це популярно саме для міст, бо далеко на такому авто не заїдеш.
- Якщо ми говоримо про дешевші машини, зокрема й електромобілі в ціновому сегменті до 10-12 тисяч, це популярні в нас в Україні Nissan Leaf. Запас ходу він має невеликий — 120-150 км, якщо ми говоримо про дешевшу версію. Якщо ми говоримо про “ліф” на 40 кіловат, то там запас ходу під 300 км, то це вже може людина сміливо жити за містом і їздити в місто по справах тощо. А Nissan Leaf електричка — це класичний міський автомобіль: робота, спортзал, додому, в школу і так далі.
- Миколо, розкажи, а де українці продають вживані авто?
- Як і раніше, досить популярними в Україні є інтернет-майданчики для продажу авто. Не секрет, АвтоРІА — це номер один по продажу автомобілів в інтернеті, як вживаних, так і нових. І знову ж таки регіональна особливість: інші маркетплейси типу RST популярні в деяких областях. Можна сказати, що АвтоРІА - це основний один великий майданчик, який продає по всій території України.
- Як щодо авторинків, автомобільних майданчиків, можливо, соцмережі?
- Авторинок ще поки що живий, але в принципі не довго йому ще залишилося. Чому? Насправді є ряд об’єктивних причин. Авторинок працює лише два дні на тиждень, зокрема, якщо ми говоримо про наш, про луцький. Майдачники, компанії, які займаються імпортом-продажем автомобілів, працюють у звичному режимі (в будні дні, - ред.), тобто людина може в будь-який момент приїхати, оглянути, придбати, замовити, розмитнити будь-що. Необов’язково чекати 1-2 дні, щоб просто приїхати і подивитися.
- Так працює і West Auto Hub, тобто майданчик тут кілька днів на тиждень?
- Однією з переваг комплексності WAH є те, що тут також є майданчик, де можна як і продати, так і придбати автомобіль.
- зараз вигідно продати вживане авто?
- Зараз взагалі класно просто продати автомобіль в наш час. Ось, тому є скажімо ряд фішок, ряд особливостей по продажу автомобілів. У першу чергу покупець хоче знати історію автомобіля. Це чи оригінальний пробіг, чи він підтверджений. Клієнт хоче знати відразу всю ситуацію по кузову, тобто лакофарбове покриття, чи була в аварії, чи була надто фарбована, чи була якісно відновлена, чи ні. Перевагу відповідно покупці надають тим продавцям, хто відразу надає всю повну інформацію по автомобілю. Повторюся, це: пробіг, сервісна історія обслуговування, як в Європі, так і в США, стан лакофарбового покриття і стан машини в цілому.
- Це щодо інформації, яку має отримати потенційний покупець. А де він це оголошення може побачити? Багато хто розміщує автомобілі просто на авторинку, не користуючись соцмережами, АвтоРІА і так далі. В кого вищі шанси продати авто: в того, хто використовує максимально всі можливі майданчики, чи достатньо одного авторинку?
- Ні, звісно, що одного авторинку недостатньо, це очевидно. В наш час в принципі, коли зараз маса Viber-каналів, Telegram-каналів, досить хорошу статистику по відвідуваності показує Instagram, досить класно люди заходять на сайти компаній, Facebook в принципі свою роль відіграє в продажах, і відповідно вже стандартні перевірені на ринку автомобільні маркетплейси: АвтоРІА та RST. OLX вже починає заходити в цей сегмент автомобілів. Тому по максимуму, де можна розмістити, по максимуму й треба.
- А як щодо фотографій? Чи відіграють вони роль при продажі?
- Значну. Це перше по суті знайомство потенційного покупця з автомобілем. Саме тому ми маємо в штаті окремого фотографа, який фотографує лише автомобілі. Ти починаєш знайомство в інтернеті з автомобілем і ти відразу бачиш комплектацію, стан, чи вона гарненька, рівненька по кузову й так далі. Тому рекомендація: всім зробити гарні фотографії. Не потрібно робити 60-70 фото на телефон з будь-якого ракурса - зробіть 20-30 з основних ракурсів по кузову, зробіть фішки та особливості комплектації по салону і цього буде більш, ніж достатньо.
- Чи можна таку послугу замовити у West Auto Hub, наприклад, якщо не хочеш розміщуватися, але потрібні якісні фото, а самостійно це зробити важко?
- Так. Ми можемо будь-кому допомогти з продажем авто. В нас є послуга фотосесії автомобіля. Можна приїхати до нас на чистому, справному автомобілі й наш фотограф зробить для нього фотосесію і вже в потенційного покупця буде перше хороше враження від огляду автомобіля в інтернеті по фотографії.
- А якщо немає можливості зробити професійні фото, чи можна це вирішити якось самостійно?
- Можна, кілька загальноприйнятих фішок розкажу. Не фотографуйте авто відразу після мийки, коло воно все мокре, все капає, і навколо біля машини мокре. Воно виглядає на фотографії неестетично. Старайтеся робити фото рівненько, щоб цілий автомобіль влазив у кадр. Не потрібно шматок бампера, шматок фари. По частинах можна фотографувати фішки, особливості комплектації автомобіля: є датчик утримання смуги, автоматичне дальнє світло, є клімат-контроль. Це можна показати окремо. Якщо ж ми говоримо про машину зовні, то просто повністю автомобіль в одному кадрі з усіх ракурсів. Не брудну машину - фотографуйте чисту готову суху машину.
- Що в першу чергу цікавить людей, які збираються купити авто на автомайданчику, про що вони запитують?
- У першу чергу це звісно технічний стан автомобіля, це сервісна історія, чи оригінальний пробіг, чи автомобіль обслуговувався, це знову ж таки, чи було авто в ДТП, чи є там фарбовані елементи кузова, як вони фарбовані, чи там є рехтовані елементи. Просто щоб воно там через деякий час не відвалилося по дорозі. У нас теж є чудова можливість перевірити автомобіль як перед покупкою, так і перед продажем на нашій випробувальній лабораторії.
- Чи дають зараз банки кредити на вживані автомобілі та яка ситуація з лізингом?
- Ситуація насправді зараз не проста, тому що скажімо, якщо в нас до війни були хороші партнерські програми від банків по кредитуванню, як фізичних, так і юридичних осіб, то зараз фізичних осіб банки не кредитують в частині споживчих кредитів. Зараз на ринку присутній лише лізинг. Лізинг трошки дорожчий, ніж звичайні кредити і не всі компанії зараз фінансують, проте якщо вкрай необхідний автомобіль, то можна в принципі придбати десь орієнтовно від 3,5% річних у місяць.
- Що робити людям, які хочуть скористатися нашою допомогою і замовити в нас послугу продажу авто?
- Просто можна зідзвонитися з нами, домовитися на який день буде зручно, приїхати на чистому технічно справному автомобілі, ми проведемо огляд, зробимо фотосесію і будемо займатися продажем, розмістимо на всіх онлайн-маркетплейсах.
- Спасибі, що розповів.
ІА "Вголос": НОВИНИ