Український ринок одягу в 2022 році пережив низку докорінних змін, спровокованих повномасштабним вторгненням РФ в Україну.
На 60% знизився імпорт товарів, в перші місяці воєнних дій не працювали магазини H&M та бренди іспанської групи Inditex (Massimo Dutti, Zara, Bershka та ін.). Українці боялися витрачати кошти на одяг, не розуміючи, що на них чекає далі, а тому купували лише найнеобхідніше. Проте поступово продажі товарів в категорії почали зростати, формуючи певні тенденції.
Експерти сервісу Promocodius розповідають, що 2022 рік був важким для всіх інтернет-магазинів і загалом продемонстрував падіння попиту на промокоди на 50%.
Попит на промокоди для замовлення одягу в 2022 році
Через економічну кризу і зниження доходів населення, підвищення цін на товари, виїзд жінок з дітьми за кордон одяг купували рідше в порівнянні з 2021 роком.
Основні тенденції купівлі одягу онлайн:
- Зростання попиту на промокоди для замовлення трикотажних товарів і особливо спортивного одягу – більше купонів шукали на позиції середнього сегменту, аніж на продукцію дорогих брендів. Знижки на жіночі костюми, білизну застосовували на 28% частіше, ніж під час купівлі чоловічих товарів. Попит на трикотаж для дітей знизився на 22%, для дорослих підвищився на 12%.
- Зменшення чеку – для оформлення замовлень на товари мас-маркету та середнього сегменту купони використовували втричі частіше в порівнянні зі знижками на дорогі бренди.
- Вибір українського – в усіх цінових категоріях одягу зріс попит на локальні бренди. Кількість охочих отримати знижку на замовлення продукції дизайнерів та виробництв, що продовжують працювати в Україні, навіть зросла порівняно з довоєнними часами.
- Популярність мультибрендових супермаркетів – багато інтернет-магазинів з Європи та США певний час не доставляли одяг в Україну, а тому українці частіше шукали промокоди на Ансвер, Каста, ARGO та ін. і купонів застосували на 15% більше, ніж в 2021 році.
- Знижки на імпортні товари шукали на 55% менше в порівнянні з довоєнними показниками – ASOS, H&M, Reserved не змогли повернути клієнтів, але в 2023 році тенденція іде до зростання.
В поточному році суттєвих змін в категорії одягу не сталося, окрім того, що в Україну повернулись світові бренди та знову почали доставляти товари європейські та американські магазини. Найбільше шукають промокоди для купівлі дитячого одягу, спортивних костюмів, трикотажу для дорослих, сезонних речей. Замовляють якісний одяг українських дизайнерів та продукцію демократичних зарубіжних виробників, майже відмовившись від брендів класу «люкс».
ІА "Вголос": НОВИНИ