Мовознавець, доктор філологічних наук, професор НУ «Києво-Могилянська академія» Лариса Масенко розповіла, як можна було би карати працівників сфери обслуговування в нашій країні, які не захочуть дотримуватися закону і з 16 січня спілкуватися з клієнтами державною мовою.

Про це вона розповіла «Вголосу».

Зауважимо, з 16 січня 2021 року уся сфера обслуговування в Україні має «заговорити» державною мовою. У цей день набуде чинності норма Закону про функціонування української мови як державної.

«Можна було б брати приклад з Латвії, де за ігнорування у відповідних сферах державної мови передбачені штраф, - наголосила Масенко. - Також у їхньому законодавстві передбачена норма, коли можуть позбавити власника закладу ліцензії через відповідне порушення – зокрема, якщо сам власник не володіє державною мовою. В Україні також було б корисно запровадити такі норми».

При цьому, вважає професор, що якщо у конфліктних випадках люди часто звертатимуться до поліції (а в Україні багато байдужих людей до мовного питання), це навпаки викликатиме обурливу реакцію, мовляв російськомовних «щемлять».

Більше читайте у статті: «Лагідна українізація» або Чи «заговорить» сфера обслуговування державною?».

ІА "Вголос": НОВИНИ