Нове дослідження звужує область пошуку гіпотетичної дев’ятої планети у дуже темних зовнішніх межах нашої Сонячної системи.

Як зазначається у статті NBC News, астроном Майкл Браун колись очолив кампанію, в результаті якої в 2006 році Плутон був понижений у званні з дев’ятої планети нашої Сонячної системи до однієї з її численних карликових планет.

Тепер він сподівається заповнити створений ним пробіл тим, що, як він пророкує, буде відкриттям «Планети 9» – планети, яка у багато разів перевищує розмір Землі і може обертатися навколо Сонця далеко за межами Нептуна.

У дослідженні, опублікованому в серпні Брауном і його колегою з Каліфорнійського технологічного інституту, астрофізиком Костянтином Батигіним, повторно досліджуються докази припущення, яке вони вперше висунули в 2016 році, – що гіпотетична Планета 9 може пояснити аномалії, які спостерігаються астрономами в зовнішніх областях Сонячної системи. Особливо - незвичайне скупчення крижаних астероїдів і ядер комет, назване об’єктами пояса Койпера. За даними National Geographic, дослідження було прийнято до публікації в Astronomical Journal.

Не там шукали

Одним з результатів нового дослідження є те, що орбіта Планети 9 знаходиться ближче до Сонця, ніж було запропоновано в дослідженні 2016 року, з подовженою орбітою всього лише приблизно в 380 разів більшою від відстані між Землею і Сонцем в найближчому місці, а не в 400 разів, як вважалося досі.

За словами Брауна, вказана ближча орбіта зробить Планету 9 набагато яскравішою і її буде набагато легше побачити, хоча їх перерахунки показують, що вона також трохи менша – приблизно в шість разів більша за масу Землі, а не в 20.

Якщо Планета 9 дійсно існує, то це, ймовірно, дуже холодний газовий гігант, такий як Нептун, а не кам’яниста планета, така як Земля. Однак вона була би меншою від маса Нептуна, який більш ніж в 17 разів перевищує масу Землі. Але приблизно в шість-десять разів більша за масу нашої планети. Це найбільш поширений розмір газових гігантів, які спостерігаються астрономами в інших місцях нашої галактики, хоча їх поки немає в нашій Сонячній системі, сказав Браун.

Раніше «Вголос» повідомляв, що сонячна буря може на тижні і місяці залишити людство без інтернету.