Зокрема встановлено, що у результаті для термінового виготовлення підручників видавництва закуповували папір за цінами, вищими за ринкові на 30-40 %, внаслідок чого неефективно використано 6,9 млн. грн. бюджетних коштів.
Окрім того, Мінсовіти не перевірило виробничі потужності переможця тендерних процедур з надання поліграфічних послуг ТОВ "Побутелектротехніка", яке виявилося фактично посередником, а не виконавцем замовлення. Тому після випуску 10 найменувань підручників на рахунку підприємства залишилося від 66 до 84 відс. отриманих коштів, що призвело до додаткових витрат з бюджету 5,9 млн. гривень.
"Непрозорою є і процедура конкурсного відбору підручників та ухвалення рішень про їх видання. Так, на випуск 24 підручників, які не подавалися на конкурс або не стали в ньому переможцями, з порушенням чинного законодавства використано 30,9 млн. гривень. Водночас у 2010 році не видано 20 найменувань підручників-переможців і 50 - у 2011-му", - зазначається в інформації.
"Однак, не забезпечивши своєчасного спрямування коштів для планомірного виготовлення підручників, МОНмолодьспорт уникнув відповідальності, передавши всі повноваження в цій сфері Інституту інноваційних технологій і змісту освіти. Разом з тим ця установа, належним чином не організувавши вчасне виконання поставлених завдань, надавала дозволи видавництвам на комерційний друк. Як наслідок, вартість підручника зростала у 2-3 рази", - йдеться в повідомленні прес-служби Рахункової палати.
У 2010-2011 роках через затримки із забезпеченням учнів підручниками, їх купували власним коштом до 35% опитуваних, а навчальна література, надрукована за держзамовленням, зберігалася на складах виробників протягом 2 місяців.
Крім того, через недосконалий порядок визначення реальної потреби у підручниках було видано надлишкові 515,7 тис. примірників, які фактично не використовуються. На них було витрачено 8,6 млн. грн. з державного бюджету.
Основна причина вказаних порушень - незадовільна організація роботи МОНмолодьспортом. Спрямовані з бюджету 319 млн. грн. на випуск підручників не забезпечили потреб навчальних закладів у сучасній навчальній літературі. Зокрема, не забезпечені підручниками учні з особливими потребами та діти національних меншин, для яких окремі найменування не видавалися жодного разу за останні 20 років.
Аудитори зазначили, що за умов економного й ефективного використання бюджетних коштів лише у 2010-2011 роках можна було додатково видати 3,4 млн. підручників, або майже на чверть більше виготовлених.
ІА "Вголос": НОВИНИ