Про це йдеться у відповіді генеральної прокуратури України на депутатський запит Володимира Пилипенка щодо результативності проведення внутрішніх перевірок департаментом фінансової політики Львівської міської ради.
У запиті, зокрема йшлося щодо додержання вимог бюджетного законодавства департаментом житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради. Приводом для запиту стало твердження директора департаменту фінансової політики ЛМР Іщука О.Р. про те, що у львівській міській раді за результатами внутрішніх перевірок було виявлено фінансових порушень на 22 млн. грн.
«За результатами перевірок з’ясувалось, що чиновники ЛМР не вміють грамотно вести бухгалтерський облік, періодично порушують постанови Кабміну та Господарський кодекс України. Відтак, у відповіді на запит від імені заступника Генпрокурора Корнякової Т. викладено основні причини відсутності відповідного реагування збоку правоохоронних органів щодо осіб, винних у зловживаннях», йдеться в повідомленні Пилипенка.
Аби уникнути довільного трактування висновків Генеральної прокуратури України подаємо відповідь Корнякової Т. без скорочень:
«Установлено, що 01.03.2010 на засіданні виконкому Львівської міської ради проводилось заслуховування звіту про проведену роботу департаменту фінансової політики Львівської міськради. У своїй доповіді було зазначено, що працівниками відділу бухгалтерського обліку та аудиту протягом 2009 року проведено 262 тематичні перевірки з питань виконання бюджету та 469 перевірок правильності складання і затвердження кошторисів бюджетних установ, за результатами яких виявлено фінансових порушень на суму понад 22 млн.грн.
Перевіркою вищенаведених фактів, проведеною прокуратурою м. Львова із залученням спеціалістів КРУ у Львівській області, встановлено, що в довідці департаменту фінансової політики Львівської міськради «Про перевірку правильності зарахування та використання коштів, виділених з міського бюджету м. Львова на поповнення статутного фонду в КП «Львівсвітло», від 14.12.2009 вказано, що комунальному підприємству згідно з розпорядженнями міського голови у 2009 році для поповнення статутних фондів надійшли кошти на загальну суму 2.5 млн. грн. Указане надходження не відображено в установчих документах підприємства, зокрема у пункті статуту, що визначає розмір статутного фонду. При цьому в довідці зазначається, що вказані кошти в бухгалтерському обліку відображено по субрахунку «Розрахунки за іншими виплатами». Крім цього, на баланс КП «Львівсвітло» районними адміністраціями м. Львова згідно з актами прийому-передачі передано мережі вуличного освітлення на загальну суму 14,4 млн. грн. Протягом 2007-2009 років вартість переданих мереж збільшено на суму проведених робіт з капітального ремонту загалом на 5.2 млн. грн. Указані операції в бухгалтерському обліку КП «Львівсвітло» також було відображено в балансі не на відповідний рахунок.
Вищенаведене є порушенням ведення бухгалтерського обліку, а саме вимог Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 30.11.1999, але не призводить до спричинення матеріальної шкоди. Крім цього, вказане є порушенням вимог ст.57 Господарського кодексу України щодо відображення статутом суб'єкта господарювання відомостей про розмір і порядок утворення статутного та інших фондів.
Відповідно до листа ЛКП «Львівсвітло» від 05.01.2010 вказані порушення усунуто шляхом проведення державної реєстрації нової редакції статуту та внесення змін у бухгалтерський облік.
Також у довідці «Про результати перевірки правильності нарахування та виплати заробітної плати працівникам управління «Дозвільний офіс» Львівської міськради від 30.06.2009 вказано, що за період з 04.01.2007 по 01.01.2009 встановлено порушення, які призвели до незаконних виплат заробітної плати та її недоотримання окремими працівниками. Зокрема переплати заробітної плати, матеріальних допомог, відпускних та інших видів виплат працівникам управління становлять 37,3 тис. грн. та відповідно зайві нарахування на заробітну плату становлять 13,5 тис. грн. Крім цього, установлено, що працівниками управління недоотримано заробітної плати в сумі 53,6 тис. грн., відповідно недонараховано внесків у державні цільові фонди в сумі 19,4 тис. грн. Указані порушення виникли внаслідок нарахування заробітної плати без урахування табелів обліку робочого часу, наказів на відпустку, лікарняних листків тощо.
Вищенаведене є порушенням вимог постанови Кабінету Міністрів України «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» від 09.03.2006.
Таким чином, зайва виплата заробітної плати, матеріальних допомог, відпускних та інших видів виплат працівникам управління «Дозвільний офіс» призвело до матеріальної шкоди, завданої управлінню, на загальну суму 50.8 тис. грн. Ураховуючи, що загальна сума недоплат заробітної плати (73 тис. грн.) більша на 22 тис. грн., ніж сума переплат, вищевказаними порушеннями матеріальної шкоди міському бюджету не завдано.
Згідно з довідкою «Про перевірку стану усунення порушень, виявлених під час перевірки правильності нарахування та виплати заробітної плати працівникам управління «Дозвільний офіс» Львівської міськради від 29.12.2009 вищевказані порушення усунуто. Бухгалтера, з вини якого допущено вказані порушення, звільнено із займаної посади.
Водночас у ході перевірки прокуратурою м. Львова опитано директора департаменту фінансової політики Львівської міської ради Іщука О.Р., який пояснив, що фінансові порушення, виявлені за результатами перевірки, не призвели до спричинення збитків державним чи комунальним інтересам. За результатами даної перевірки фінансові порушення усунуті.
Ураховуючи наведене, прокуратурою області за результатами перевірки фактів, викладених у Вашому запиті, документи реагування не вносились».
ІА "Вголос": НОВИНИ