5-6 жовтня у Львові традиційно відбувався вже шостий Міжнародний економічний форум. Цьогорічне дійство перш за все запам’яталося відсутністю перших осіб держави, та й навіть Кабінет Міністрів був представлений на рівні перших заступників міністрів, а також розмовами про те, що „треба міняти формат”.

Почнемо з першого. Те, що ні Янукович, ні Ющенко не відвідали львівський „Давос” самі львівські чиновники оцінюють майже як позитивний факт. „Президент свою справу зробив — він відкрив минулий форум”, — сказав сьогодні на прес-конференції голова Львівської ОДА Петро Олійник. І пояснив, що президент вже „маякнув” інвесторам, що форум справа серйозна і презентативна, а кожного року їздити до Львова президенту і прем’єру немає сенсу.

Зрештою, якщо згадати скільки часу минулого року керівники офіційних делегацій чекали на Ющенка (ну, ніхто ж не сумнівається, що глава міг прибути на захід вчасно), то можемо погодитися з Петром Михайловичем, справді без Віктора Андрійовича краще — всі заходи, принаймні, починалися вчасно.

Окрім того, Олійник наголосив, що урядовці на рівні перших заступників міністрів спрацювали досить ефективно. „Цьогорічний форум став менш помпезний, зате більш практичним”, — додав голова адміністрації.

Якщо з візитами високопосадовців все зрозуміло, то от зі зміною формату — не дуже. Проте, що форум потрібно якось міняти, Петро Олійник говорив при нагоді і без неї, а от пояснень, що він має на увазі, витягнути майже не вдалося. Усі заяви зводилися до того, що „Цей форум вимагає якоїсь зміни, ми будемо обов’язково міняти формат. Ми не зробили це цього року, бо святкували 150 років від дня народження Франка, 750-ліття Львова (два заходи проходили за участю президента) та брали активну участь у проведенні книжкової ярмарки”, — пояснив Олійник.

На підсумковій прес-конференції Петро Олійник почав невпевнено пояснювати, що потрібно проводити форум на кшталт того, як це відбувається в польській Криниці. За його баченням, наступного року форум працюватиме у трьох напрямках: зустрічі політиків, робота бізнесу та робота медіа. Окрім того, адміністрація планує більшість матеріалів форуму надсилати учасникам заздалегідь. „Щоб 70% роботи було зроблено ще до початку форуму”, — пояснив голова адміністрації.

Окрім того, вкотре піднімається тема перенесення форуму за межі міста, як це робиться в Європі. Серед варіантів називають Трускавець, курортні містечка львівських Карпат, наприклад Славське. Щоправда, не все так просто, адже поки немає відповідної інфраструктури, маленькі містечка просто фізично не зможуть прийняти захід такого масштабу. „Якщо підтягнемо інфраструктуру, дороги зробимо, готелі побудуємо...”, — пояснив заступник голови ОДА Валерій П’ятак за яких умовах форум можна буде перенести.

Власне інфраструктура (а скоріше її недорозвиненість) була чи не основною темою як самого форуму так і ярмарку інвестицій. Загалом на форумі склалося враження, що крім традиційної проблеми (тобто дороги) Львівщина має ще одну, супутню, — митні переходи. Так губернатор розкритикував дії уряду, який за його словами, гальмує процес побудови нових митних переходів. „Якщо ми наступного року не почнемо будувати, будемо мати тромбування україно-польських стосунків. Вже є велике незадоволення польської сторони та українського бізнесу”, — сказав Олійник.

Він також відзначив, що зараз активно інфраструктуру розбудовують країни Прибалтики та Білорусія. „Ми можемо програти їм конкурентну боротьбу”, — додав голова Львівської ОДА.

„Є така приказка — покажи мені свою інфраструктуру і я покажу перспективу розвитку твого регіону”, — сказав Олійник.

Як наслідок, „вибивати” в Кабміну гроші на переходи поїхала єврокомісар з питань регіональної політики Данута Хюбнер. За її словами, головна тема (разом з вступом до СОТ) її зустрічі з Януковичем є інвестування в розбудову західного кордону. „Кордон має бути відкритим, але не тільки в питаннях візової політики, але й фізично”, — наголосила Хюбнер.

При цьому, левова частка представлених на інвестиційному ярмарку проектів власне і стосується інфраструктури — це і побудова технопарків, логістичних центрів, реконструкція Львівського аеропорту і аеропорту „Львів-2” у Стрию.

Загалом на ярмарку представили 236 проектів на загальну суму 5,6 млрд. USD, при цьому за словами Олійника 190 на суму 2,5 млрд. є новими проектами.

ІА "Вголос": НОВИНИ