Депутати Львова не вбачають у доцільності брати кредит для закупівлі тролейбусів з автономним ходом за такою відсотковою ставкою, яку пропонує погодити міський голова Львова Андрій Садовий.

Згідно з проектом ухвали Про надання місцевої гарантії Львівської міської ради у 2021 році, розмір (основна сума) та валюта кредиту становить до тридцяти двох мільйонів євро, що складається з двох траншів, з середньою відсотковою ставкою, що не перевищує 10,8% річних.

З них Фонд Чистих Технологій (кредит CTF) надасть 13 млн євро на 10 років з пільговим періодом у три роки. Схема погашення кредиту – 15 (п’ятнадцятьма) рівними платежами кожні шість місяців, починаючи з 15 листопада 2024 року. Комісія за резервування коштів, що сплачується у євро за кредитом IFC, у розмірі 1,25% на рік від невибраної загальної суми кредиту IFC, яка починає нараховуватися з моменту підписання кредитного договору. Відсоткова ставка за прострочений платіж: 2% на рік зверх застосовуваної відсоткової ставки. Комісія за дострокове погашення: 1% від суми, яка погашається достроково.

Також Міжнародна фінансова корпорація (кредит IFC) надасть 19 млн. євро. Строк кредиту IFC: 10 років з пільговим періодом 3 роки. Відсоткова ставка за кредитом IFC: фіксована або плаваюча відсоткова ставка за частиною кредиту, яка надається в гривнях, що не перевищує 17% річних; або плаваюча відсоткова ставка за частиною кредиту, яка надається у євро, що дорівнює 6-місячному EURIBOR (при цьому для EURIBOR встановлюється нульовий пороговий ліміт), плюс маржа, яка не перевищує 6,5%  річних.

Це питання розглядалося під час засідань депутатських комісій, фракцій та колегії міської ради. Депутати вказували на кабальні умови кредиту.  

Нагадаємо також  що це питання виносили на розгляд сесії ще у липні цього року. Але депутати й тоді не погодили кредит. Не вистачило всього трьох голосів аби затягнути місто у ще одну боргову яму.

За словами директора департаменту економічного розвитку Львівської міської ради Ірини Кулинич, протягом кількох місяців чиновники міста працювали з міністерством фінансів та Міжнародною фінансовою корпорацією й отримали кращі умови, ніж це було влітку.  Оці, так звані кращі умови, ми вказали вище.

На думку Андрія Садового це дуже вигідні умови для міста.

«Міністерство фінансів не може запропонувати для Львова невигідні умови», - заявив він під час засідання колегії.

Натомість за словами депутата міськради від фракції «Варта» Ігоря Зінкевича, депутати вважають, що цей кредит є надзвичайно невигідним для міста.

«Всі експерти, з якими ми радилися, фінансисти та банкіри одноголосно стверджують, що на сьогодні цей кредит занадто дорогий для Львова», - переконаний він.

Також Ігор Зінкевич зазначив, що інфраструктура міста не передбачає роботу цих тролейбусів. 

Депутати стверджують, що тролейбуси містові потрібні, але не на таких умовах.

«Ми у лізинг беремо під значно менші відсотки», - зазначила голова депутатської комісії фінансів та планування бюджету Львівської міської ради Наталя Шелестак.

Після тривалих дискусій у кулуарах Андрій Садовий таки погодився перенести це питання знов та доопрацювати.

Нагадаємо, як повідомляв «Вголос», у бюджеті Львова - величезна діра. 

ІА "Вголос": НОВИНИ