Про це повідомив сьогодні, 9 липня, на прес-конференції начальник Львівської залізниці Богдан Піх.
Документ вступить в дію 15 липня ц.р., зазначив він.
За його словами, 25 червня спеціальна комісія заміряла рівень опромінення поїздів системою TNSCAN RF6010, що працює на станції «Матевці», і встановила, що доза радіаційного опромінення в кабіні машиніста під час проходження через сканер зростав у 6 разів — до 0,36 мікрозіверта (тоді як радіаційний фон назовні складав 0,06 мкЗв).
«Це не є смертельною дозою чи там загрозливою для людини, — зазначив заступник санітарно-гігієнічного відділення СЕС на Львівській залізниці Анатолій Нечипорук
«Але наші люди не повинні потерпати від дії підвищеного радіаційного опромінення», — зауважив Піх.
Відтак Львівська залізниця наполягає, щоби словаки здійснювали догляд поїздів, які перетинають кордон, іншими нешкідливими методами.
«Або нехай виключать сканер, або приведуть показники сканера до нормального рівня», — сказав Богдан Піх.
За його словами, словацька сторона не бачить необхідності щось змінювати, вважаючи, що сканер працює нормально.
Піх повідомив, що зараз щодоби Львівська залізниця відправляє через «Ужгород – Матевці» 8-9 вантажних поїздів. Збитків, які зазнає залізниця у разі призупинення руху поїздів, він назвати не зміг. «Зараз це складно порахувати», — сказав він.
Встановлений у «Матевці» сканер призначений для виявлення контрабанди у вантажних поїздах, просвічуючи їх рентгенівськими променями.
Як відомо, у лютому 2009 року кілька машиністів локомотивів звернулися за допомогою до медиків, стверджуючи, що 3 і 4 лютого ц.р. отримали радіаційне опромінення, коли проїжджали через сканер у словацьких «Матевцях».
ІА "Вголос": НОВИНИ