Про це Вголос повідомила керівник прес-центру Львівської залізниці Лілія Криницька.
«Вчора з 8.00 ранку наші локомотивні бригади не везуть вантажі в Словаччину», - сказала вона.
За її словами, минулого тижня було підписано протокол згідно якого Словаччина пообіцяла привести показники опромінення до фонових, в протилежному випадку зобов’язалась забирати вантажі з України своїми локомотивними бригадами. «Ми ж не проти того, щоб відправляти вантажі в Словаччину, ми проти, щоб опромінювали наших машиністів», - сказала вона.
Криницька висловила сподівання, що проблему буде піднято на урядовому рівні, що сприятиме її вирішенню. «На рівні залізниці і Мінтрансу ми звертались до МЗС Словаччини, але жодної реакції не було. Сподіваємось, що тепер проблему піднімуть на більш високому рівні», - додала співрозмовниця Вголосу.
Нагадаємо, 25 червня спеціальна комісія заміряла рівень опромінення поїздів системою TNSCAN RF6010, що працює на станції «Матевці», і встановила, що доза радіаційного опромінення в кабіні машиніста під час проходження через сканер зростав у 6 разів — до 0,36 мікрозіверта (тоді як радіаційний фон назовні складав 0,06 мкЗв).
Відтак Львівська залізниця наполягає, щоби словаки здійснювали догляд поїздів, які перетинають кордон, іншими нешкідливими методами.
Як відомо, у лютому 2009 року кілька машиністів локомотивів звернулися за допомогою до медиків, стверджуючи, що 3 і 4 лютого ц.р. отримали радіаційне опромінення, коли проїжджали через сканер у словацьких «Матевцях».
ІА "Вголос": НОВИНИ