Львівська залізниця відкидає заяву «Залізниць Казахстану» про те, що причиною сходження з рейок вантажного потяга, який перевозив цистерни з фосфором, могли стати ремонтні роботи на коліях.
Про це йдеться у повідомленні прес-служби Львівської залізниці, розповсюдженому сьогодні.
За словами львівських залізничників, найбільш ймовірною причиною аварії є незадовільний технічний стан вагонів та недотримання технічних умов завантаження небезпечного вантажу.
Як зазначається у повідомленні, наразі під час огляду вагонів виявлено низку недоліків технічного характеру. Зокрема, фосфорні цистерни, які перекинулися поблизу Ожидова, були виготовлені підприємством «Азовмаш» і перебувають в експлуатації із 1973 року.
На цистернах з фосфором, які перевернулися, були пошкоджені зривні клапани, що спрацьовують при підвищенні тиску у цистернах. Крім цього у кожній цистерні фосфору було на 2,7–3 тонни більше, ніж вказано у документах.
Крім цього, виявлено і порушення в дотриманні технічних умов завантаження фосфору у цистерни. Зокрема, недостатнім був рівень води, під якою зберігається від впливу атмосферного повітря фосфор в цистернах. Замість обумовлених технічними правилами 30-60 см, заміри показали, що води було лише 27 см.
Львівська залізниця також повідомляє, що роботи, які велися на перегоні Красне – Ожидів у першій половині дня були плановими.
«Дії залізничників під час ремонту та після нього відповідають вимогам нормативних документів Укрзалізниці. На час закінчення роботи, температура рейок знаходилася в межах норми і становила +39° С, а не, як зазначає казахська сторона, «вище +50». Після планового ремонту рух на цій дільниці продовжувався і до проїзду поїзда з вантажем фосфору по ній прослідували п'ять потягів», — зазначається у повідомленні Львівської залізниці.
Львівська залізниця звертатиметься до відповідних установ з проханням врегулювати норми щодо продовження терміну експлуатації цистерн, які перевозять небезпечні речовини.
Львівська залізниця також має намір подавати позов про відшкодування збитків як потерпіла сторона.
Як повідомляло агентство, аварія сталася 16 липня о 16.55. На 12 км перегону „Красне-Ожидів" поблизу с. Закомаря, відбулося сходження з колії 15 цистерн товарного потягу. Через розгерметизацію ємностей, при контакті фосфору з повітрям, зайнялось 6 цистерн. Внаслідок горіння утворилась велика кількість диму та токсичних газів. Зайняттю фосфору передував вибух.
Всього з 16 липня внаслідок надзвичайної ситуації в Ожидові госпіталізували 320 осіб, в тому числі 80 дітей.
За фактом порушення правил безпеки прокуратура Львівської області порушила кримінальну справу.
ІА "Вголос": НОВИНИ