У вівторок, 14 лютого, над територією Росії було помічено дивну активність літаків, котрі у разі глобальної небезпеки можуть стати командними пунктами. Мова про так звані літаки «судного дня».
Про це повідомляє Defence Express.
У небі над країною-агресором було помічено відразу чотири літаки, які знаходяться у підпорядкуванні апарату міноборони РФ. Два з них належать до повітряних пунктів Ту-214ПУ-СБУС, один Ту-214ОН.
Як відомо, два Ту-154 злетіли з аеродрому «Чкаловський» у Москві у напрямі Архангельська, однак через деякий час вони повернулись назад.
Відомо, що Ту-214ПУ-СБУС - це спеціальна модернізація Ту-204. Основне його призначення - бути повітряним командним пунктом. ТУ ньому міститься весь комплекс засобів, які спрямовані на керування військами у небі.
Літак містить в собі потужні засоби зв'язку. Ту-214ПУ-СБУС - фактично є таким самим літаком «судного дня», як й спеціалізований «путінський» Ил-80. Окрім цього він може бути ретранслятором та забезпечувати стійкий зв'язок між різними командними пунктами у разі, якщо інші засоби зв'язку не працюють.
Однак політ одразу двох літаків RA-64529 та RA-64530 є досить дивним явищем.
А ось Ту-214ОН має реєстраційний номер RF-64525. Літак фактично є повітряним комплексом розвідки, як оптичної, так й радіотехнічної. Однак нагадаємо, що 18 грудня 2021 року РФ офіційно вийшла з договору «про відкрите небо».
Що стосується Ту-154 з реєстраційним номером RA-85843. То раніше повідомлялось, що до 2020 року він був не у льотному стані сім років. Однак швидше за все його призначення не змінилось - він лишився пасажирським судном.
Як виявилось згодом, у небі над Москвою сьогодні було помічено і п'ятий літак, ще один Ту-154 (RA-85563). Він відомий тим, що у 2011 році ледь не розбився після багаторічної перерви. Тоді офіційно заявили, що бортовий інженер помилився у приєднанні автоматичної системи керування до бортової системи живлення літака.
Читайте також на сайті ІА «Вголос»:
ІА "Вголос": НОВИНИ