Астрономи з Кембриджського університету (Велика Британія) визначили новий клас екзопланет, які можуть підтримувати життя, що могло б значно пришвидшити пошук життя поза нашою Сонячною системою.

Про це повідомляє Phys.org.

Вчені ідентифікували новий клас життєпридатних планет, названих планетами «Гіцеан» (Hycean).

Вони гарячі, покриті океаном, з атмосферою, багатою воднем, та більш численні та спостережувані, ніж планети, подібні до Землі.

За словами дослідників, виявлення життя поза нашою Сонячною системою впродовж найближчих двох-трьох років - реальна можливість.

«Гіцеан-планети відкривають абсолютно новий шлях у нашому пошуку життя в інших місцях», - сказав керівник дослідження, доктор Нікку Мадхусудхан.

Зазначається, що велика кількість основних кандидатів на Гіцеан-планети, визначених дослідниками, більші й гарячіші за Землю.

Проте вони все ж мають характеристики для розміщення великих океанів, які могли б підтримувати мікробне життя, схоже на те, що зустрічається в деяких екстремальних водних середовищах Землі.

Астрономи також шукають певні біопідписи, які могли б вказувати на можливість життя. Найчастіше це кисень, озон, метан і оксид азоту, які присутні на Землі. Існує також ряд інших біомаркерів, таких як метилхлорид і діметилсульфід, яких менше на Землі, але вони можуть бути перспективними показниками життя на планетах з атмосферою, багатою на водень, де кисню чи озону може бути не так багато.

«По суті, коли ми шукали ці різні молекулярні маркери, ми зосередилися на планетах, подібних до Землі, що є розумним місцем для початку», - сказав Мадхусадхан. «Але ми вважаємо, що планети Гіцеану дають більше шансів знайти кілька слідів біомаркерів».

«Цікаво, що умови для проживання можуть існувати на планетах, настільки відмінних від Землі», - сказала співавтор Анжалі Піетт, також з Кембриджу.

Мадхусадхан та його команда виявили, що ряд слідів наземних біомаркерів, які, як очікується, будуть присутні в атмосфері Гіцеану, будуть легко виявлені за допомогою спектроскопічних спостережень найближчим часом. Більші розміри, більш високі температури та багата воднем атмосфера планет Гіцеану роблять їх атмосферні ознаки набагато більш помітними, ніж планети, подібні до Землі.

Команда Кембриджу виявила значну вибірку потенційних світів Гіцеану, які є головними кандидатами для детального вивчення за допомогою телескопів нового покоління, таких як космічний телескоп Джеймса Вебба (JWST), який має бути запущений пізніше цього року. Ці планети обертаються навколо червоних карликових зірок на відстані 35-150 світлових років від нас.

«Виявлення біопідпису змінило б наше уявлення про життя у Всесвіті», - сказав Мадхусудхан. «Ми повинні бути відкритими щодо того, де ми очікуємо знайти життя і яку форму це життя може прийняти, оскільки природа продовжує дивувати нас часто немислимими способами».

Раніше повідомлялося, що сфери Дайсона навколо чорних дір допоможуть виявити чужопланетні цивілізації.