Паливна система сучасного автомобіля — високоточна й чутлива до якості пального. В епоху турбодвигунів, прямих впорскувань і складної електроніки паливний фільтр перетворюється з другорядної деталі на першу лінію захисту. Та чи однаковий він для бензину і дизеля? Як вибрати потрібний фільтр, щоб не зіпсувати мотор і уникнути дорогого ремонту?

Для чого потрібен паливний фільтр — коротко про головне

Фільтр паливний очищає пальне перед його подачею в двигун. Його завдання — затримати:

  • іржу й бруд із заправних систем,
  • воду, що може конденсуватись у баку,
  • механічні домішки, які утворюються в трубопроводах.

У дизельних системах фільтр також відповідає за відділення води, яка особливо небезпечна для ТНВД (насосу високого тиску) та форсунок.

Відмінності між фільтрами для дизеля та бензину

Попри спільну функцію, паливні фільтри для дизельних і бензинових двигунів конструктивно різні:

Характеристика

Дизель

Бензин

Фільтрація води

Обов’язкова

Необов’язкова або відсутня

Рівень очищення (мкм)

2–5 мкм

5–10 мкм

Тиск у системі

Вищий

Нижчий

Конструкція

Часто з підігрівом, відстійником

Проста, вбудована або зовнішня

Ціна

Вища

Доступніша

Установка дизельного фільтра на бензинове авто (і навпаки) неприпустима — різні параметри можуть спричинити розгерметизацію або нестачу пального.

Як часто міняти паливний фільтр: дизель проти бензину

Більшість виробників рекомендують:

Як часто міняти паливний фільтр дизель — кожні 20 000–30 000 км, іноді навіть 15 000 км при низькій якості пального.

Як часто міняти паливний фільтр бензин — орієнтовно 40 000–60 000 км, залежно від моделі авто.

Однак інтервал заміни скорочується за наявності:

  • частих заправок на АЗС без фільтрації;
  • агресивної експлуатації (високі оберти, перегрів);
  • помутніння пального або появи домішок у баку.

Ознаки забрудненого фільтра:

  • авто важко заводиться;
  • нестабільна робота на холостому ходу;
  • просідання потужності;
  • підвищена витрата пального.

Що буде, якщо ігнорувати заміну

Зношений паливний фільтр перестає ефективно фільтрувати пальне. Це призводить до:

  • зносу форсунок і паливного насосу;
  • ризику потрапляння води в циліндри (в дизелі);
  • перегріву або втрати тиску в системі.

Вартість усунення наслідків — від 5 000 до 40 000 грн, залежно від марки авто. А новий фільтр коштує в середньому 300–800 грн. Висновок очевидний.

Де купити надійний паливний фільтр і не помилитись

Щоб купити паливний фільтр і не натрапити на підробку — варто обирати офіційні джерела. Один із лідерів серед українських інтернет-магазинів — exist.ua.

Переваги:

  • підбір за VIN-кодом — мінімізує ризик помилки;
  • тільки перевірені бренди: Bosch, Knecht, Mann, Purflux;
  • суміжні товари: можна одразу додати оливний фільтр в exist.ua, аби не забути про інше ТО;
  • швидка доставка і гарантія.

Дизель і бензин: різні фільтри, одне правило

Хоча фільтр паливний у бензиновому й дизельному авто виконує схожу функцію, його конструкція, призначення і ресурс — принципово різні.

Висновки прості:

  1. Завжди підбирайте фільтр за типом пального і VIN-кодом авто
  2. Міняйте його вчасно: дизель — частіше, бензин — за регламентом

Купуйте лише в перевірених продавців — це дешевше, ніж ремонт паливної системи

ІА "Вголос": НОВИНИ