Затяжний ремонт вулиці Степана Бандери, який тривав 15 місяців, врешті закінчився. Втім, зважаючи на доволі немалу суму та час реконструкції, очікування від такого ремонту не виправдались. Адже, як виявляється, на вулиці не замінили навіть фідерів, які живлять трамвайну мережу. Що це за установка та які недоліки помітні після ремонту дороги, читайте в матеріалі «Вголос».
Довгоочікувана реконструкція вулиці С. Бандери розпочалась ще позаторік у вересні, перед місцевими виборами. Вартість ремонту сягнула 209,5 млн грн без врахування розробки проєктної документації. За умовами тендера, роботи мали виконати до 30 червня 2021 року.
Андрій Садовий обіцяв 6 грудня 2019-го, що ремонт вулиці планують завершити до кінця 2020 року. Втім безпосередньо реконструкція вулиці розпочалася лише 28 вересня 2020-го. Щодо закінчення робіт, то спочатку Андрій Садовий назвав кінець серпня поточного року, а потім переніс дедлайн на кінець року.
18 грудня з 15:00 у Львові відкрили для проїзду транспорту вул. Степана Бандери. Основні роботи тут вже виконані. Втім облаштування благоустрою, висаджування дерев та створення громадського хабу на повороті вул. Чупринки – Бандери завершать у першій половині 2022 року. Тож фактично вулиця залишається не зданою в експлуатацію.
Коли у Львові готували проєкт для реконструкції вулиці Бандери, то автори заявляли, що хочуть, аби ця ділянка після ремонту стала зручною для всіх. Тож вона й отримала назву – «вулиця для всіх». Для зручності автори проєкту намагалися врахувати побажання мешканців, пішоходів, велосипедистів та автовласників. Перед реконструкцією планували змінити транспортні потоки, аби зробити вулицю безпечнішою.
Після відкриття помітні перші недоліки
Одразу після відкриття вулиці Бандери мешканці міста почали активно обговорювати у соцмережах перші проблеми, які їх спіткали на відремонтованій вулиці. Зокрема, раніше ми писали про те, що проблеми почалися на перехрестях, де перетинаються тролейбусна та трамвайна мережі, а також про «неробочу» пішохідну ділянку.
Проблемою тролейбусної мережі є те, що під час реконструкції вулиці С. Бандери замінили контактну мережу електротранспорту. Зокрема, на перехрестях з вул. Героїв УПА, вул. Федьковича та вул. Антоновича встановили нову тролейбусну контактну мережу, яку об’єднали з трамвайною. Раніше саме трамвайна мережа залишалась знеструмленою. Втім, після реконструкції підрядник встановив нові деталі, які тепер залишають тролейбусну мережу без струму. Після відновлення руху для транспорту на перехрестях виникли проблеми. Адже ледь не щодня траплялись випадки, коли тролейбус не зміг набрати достатньої швидкості, щоб перетнути без струму перехрестя. В результаті така зупинка також перешкоджала руху трамваїв.
Щодо пішохідної ділянки, то під час реконструкції вулиці С. Бандери її вирішили зробити закритою для проїзду авто. Тож на цьому відтинку облаштували пішохідну зону з можливістю руху громадського транспорту. Втім, те, що ділянка є непроїзною, львівських водіїв не зупиняє. Щодня тут проїжджають сотні приватних автівок, а інколи водії навіть паркують тут машини. Як ми вже раніше писали, на місці патрулюють поліціянти, але повністю ця ділянка пішохідною так і не стала.
Також нещодавно виявили незначні порушення щодо паркування – водії залишають авто на хідниках та велодоріжках. Цими питаннями нібито займається паркувальна інспекція, тож говорити, що це недолік реконструкції, не вартує, адже проблема з паркуванням є майже по всьому місту. Зауважимо, що раніше ми писали про те, що львівські водії їздили по тротуару, де раніше була частина вулиці Героїв УПА. Втім зараз там поставили огородження, яке унеможливлює проїзд транспорту.
Не замінені фідери — ще одне недопрацювання
Фідери — це приєднання до розподільчих устаткувань тягової підстанції контактної мережі та інших споживачів електроенергії.
Нещодавно транспортний експерт та засновник організації «Львів’яни за електротранспорт” Антон Лягушкін повідомив на своїй сторінці у Facebook, що на вулиці Бандери знищують систему електропостачання трамвая, адже після реконструкції не було замінено систему живлення.
Як зазначив пан Антон, з 2016 року, коли тільки розпочинався проєкт «вулиця для всіх», фахівці ЛКП «Львівелектротранс» наголошували, що в процесі реконструкції вулиці Степана Бандери необхідно повністю відновити проєктну систему енергопостачання трамвая, яка включає три фідери:
- «Степана Бандери» із виводами на будинку на вул. С. Бандери, 61, від тягової підстанції №1, збудований ще у 1908-1927 рр.;
- «Степана Бандери» із виводами на будинку на вул. С. Бандери, 89, від тягової підстанції № 15, збудований у 1979-1991 рр.;
- «Площа Кропивницького» із виводами на будинку на пл. Кропивницького, 12, від тягової підстанції № 15, збудований у 1979 р.
Світлини зі сторінки Антона Лягушкіна
На момент початку реконструкції фідер «Степана Бандери» від тягової підстанції № 1 був у робочому стані, хоча його кабелі давно відпрацювали свій 35-річний ресурс. Втім, після огляду транспортним експертом ситуації з електропостачанням трамвайної лінії на вулиці Степана Бандери, де відбулась реконструкція, виявилось, що жоден фідер, який має живити трамвайну мережу, не є робочим та не підключений до контактної мережі.
“Зауважу одну деталь. На той момент, коли формувалося технічне завдання на проєктування реконструкції вулиці Степана Бандери, в ЛКП «Львівавтодор» ще працювали фахівці. Відповідно, в технічному завданні на розробку проєкту чорним по білому було записано про заміну кабелів «+» і «-» фідерів «Степана Бандери» та «Кропивницького» від тягової підстанції № 15. Проте з незрозумілих причин заміна цих кабелів «випала» із проєкту. Напевне тому, що, на відміну від вулиці Личаківської, депутатський контроль над реконструкцією був дещо слабшим”, – зауважив Антон Лягушкін.
Антон Лягушкін звернувся до членів депутатської комісії транспорту та міської мобільності, щоб ухвалою Львівської міськради сформувати спеціальну комісію, яка вивчить ситуацію із кабельними лініями, що живлять ділянки контактної мережі на вулицях, які, починаючи із 2011 року, реконструювали на замовлення ЛКП «Львівавтодор», зокрема за кредитні кошти. Він вважає, що результати огляду фідерів слід скерувати у ЄБРР та Міністерство інфраструктури України для оцінки роботи «фахівців» ЛКП «Львівавтодор».
Враховуючи всі недоліки реконструкції та суму, яку на неї витратили (а це понад 200 млн), залишається тільки здогадуватись, у який момент Львів повернув не в той бік.
ІА "Вголос": НОВИНИ