Від сьогодні, 14 лютого, стартував тестовий режим персоналізованого відкривання дверей у трамваях. Відтак пасажири трамваїв КТ4-D (Берлін) та марки «Електрон» зможуть самостійно, за допомогою спеціальної кнопки, відчиняти двері як зсередини – щоб вийти, так і ззовні – щоб зайти у салон трамвая.

Про це розповів керівник Управління транспорту Орест Олеськів.

У ЛКП «Львівелектротранс» зазначили, що метою акції є не лише економія електроенергії, яку витрачають на опалення у салонах, а й звикання львів’ян до використання базових опцій, які були закладені виробниками трамваїв та активно використовуються в інших містах як за кордоном, так і в Україні.  

Така опція буде можливою лише на фіксованих зупинках, окрім годин пік (з 7:00 по 10:00 та з 16:00 по 20:00) в будні дні.

За словами Ореста Олеськіва, така акція буде поширена в основному на маршрутах, де їздять сучасніші трамваї. Тобто мова йде про маршрути 8, 3 та 6. Основною метою такого проєкту є збереження тепла в салоні трамвая, а в теплу пору року, навпаки, збереження прохолоди в салоні. 

"Пасажир, коли під'їде трамвай до зупинки, має натиснути зелену кнопку, яка розташована на дверях трамвая «Електрон» та по обидва боки дверей на берлінських трамваях КТ4-D. В салоні ця кнопка розміщена безпосередньо на поручнях біля дверей", – каже керівник Управління транспорту.

Олеськів зазначив, що в салоні працюватиме озвучування – так інформуватимуть пасажирів, як користуватись кнопкою. Також він закликав мешканців допомагати літнім людям, які не знатимуть про нововведення.

Наразі така система працюватиме в тестовому режимі до кінця березня. Однак чиновники планують продовжити її на постійно.

Керівник Управління транспорту також наголосив, що загалом така практика є поширена у всьому світі та в кількох містах України, зокрема у Вінниці та Івано-Франківську. Такий проєкт дає можливість краще зберігати тепло в салоні трамвая та більше заощаджувати на електроенергії. Також це зменшить зношування дверей, відтак вони будуть набагато довше служити.

«Зараз ми говоримо про загальну кількість трамваїв – 39. З них: 30 одиниць техніки, які ми отримали з Берліна, та 9 трамваїв «Електрон». Також із такою функцією є три нових трамваї «Електрон», які Львів тільки нещодавно отримав. Вважаю, що до такої опції львів’янам слід звикати поступово. На наступному етапі ми плануємо поширити цю акцію на тролейбуси марки «Електрон», – розповів Орест Олеськів.

Фото: Львівелектротранс

У ЛКП «Львівелектротранс» зазначили, що впровадити таку опцію для пасажирів трамваїв планували ще наприкінці 2019 року, однак через посилені карантинні заходи, пов’язані із пандемією «Covid-19», проєкт згорнули.

Також зазначимо, що журналіст «Вголосу», скориставшись трамваєм №1 марки «Електрон» о 14:30, не виявив такої функції. На кожній зупинці водійка відчиняла всі двері.

Читайте також: «Заважає російська загроза»: у Львівській міськраді знайшли нову причину, щоб не запроваджувати е-квиток

ІА "Вголос": НОВИНИ