У рамках форуму видавців України відбувся круглий стіл «Український підручник: шляхи розвитку», на якому обговорювалися проблеми якості українських підручників, адаптації навчальної літератури та моделі фінансування видання підручників.

Круглий стіл було організовано Українською асоціацією видавців та книгорозповсюджувачів України, Головним управлінням освіти і науки Львівської ОДА та Інформаційно-аналітичною агенцією „Наш час”. За словами організаторів, цим засіданням вони розпочинають акції, спрямовані на ідентифікацію освітніх проблем у навчальному книговиданні та широку суспільну дискусію щодо шляхів розвитку цієї системи.

Учасники круглого столу однозначно обстоювали думку про те, що Належним чином написаних і відповідно виданих підручників для одного предмета повинно бути декілька. Кожен вчитель, керуючись своєю методикою викладання, опираючись на власний досвід та знання, враховуючи особливості розвитку та рівень знань своїх учнів, обере собі для роботи потрібний підручник. Не може бути директив з приводу того, за яким підручником працювати. „Підручники повинні обирати ті, хто ними користується”, — підкреслив президент асоціації видавців України Олександр Афонін.

Якісним підручник може бути тільки тоді, коли будуть змістовні та логічно побудовані навчальної програми. Учасники круглого столу переконані, що авторами навчальних видань повинні виступати високі професіонали, а не ті, хто має можливість видати підручник. Не викликає заперечень педагогів та видавців і той факт, що кожен підручник обов’язково повинен проходити апробацію. „Апробація повинна починатися з програми”, — вважає старший викладач кафедри гуманітарної освіти Львівського обласного інституту післядипломної освіти педагогів Мирослава Зваричевська, яка сама є автором підручників української мови.


ІА "Вголос": НОВИНИ