Як передає Комерсант-Україна на нього вже є понад 20 замовлень на загальну суму $ 500 млн.

Втім, їх виконання навряд чи можливе без фінансової підтримки Росії, а рішення про фінальну збірці Ан-158 на авіазаводі в Воронежі, де вже виробляють Ан-148, поки не прийнято. Справа в тому, що у версії до 100 місць літак є прямим конкурентом самому амбіційному російському авіапроект - SukhoiSuperJet-100, пише газета.

Ан-158 - модифікація регіонального реактивного літака Ан-148 і максимально з ним уніфікований. Але, в порівнянні з Ан-148-100, який вже випускається серійно, (розрахований на 68-85 пасажирів), Ан-158 завдяки подовженому фюзеляжу здатний перевозити до 99 пасажирів на відстань 2500-3100 км.

Втім, поки фінальну збірку Ан-158 планується відкрити тільки в Києві. "У Росії для виробництва цього літака потрібно робити новий стапель, на це піде близько півтора років", - відзначив голова ради директорів компанії "Мотор Січ" В'ячеслав Богуслаєв. Але, за словами пана Ківи, в майбутньому розглядається організація виробництва і в РФ, де вже збирається Ан-148. Організація виробництва в Росії принципово важлива для "Антонова", вважають експерти. "Значних капіталовкладень в початок серійного виробництва Ан-158 в Україні не потрібно, але для виробництва всієї лінійки літаків і виконання замовлень у строк в України немає коштів, - вважає директор Центру політичного і економічного аналізу Олександр Кава .- Більш того, якщо у ОАК вже є тверді замовлення на Ан-158, то у самого 'Антонова' їх поки що немає ".

За словами галузевих експертів, 99-місний Ан-158 знаходиться в тій же ринкової ніші, що і проектований російською компанією "Сухий" регіональний літак SukhoiSuperJet-100 (SSJ, базова версія - 95 місць). Тим часом Дмитро Ківа так не вважає. "В середньому ми беремо 85-90 пасажирів. Це вже інша ніша, - говорить він .- У Росії літак буде експлуатуватися на грунтових аеродромах, зокрема в Сибіру, що недоступно для Superjet".

Тим не менше у прес-службі ЗАТ "Цивільні літаки Сухого" (ГСС) Ан-158 називають прямим конкурентом SukhoiSuperJet-100. "Можливе рішення про виробництво літака Ан-158 на російській території буде означати появу необгрунтованої конкуренції", - відзначили видання в ГСС. Втім, на думку глави аналітичної служби агентства "Авіапорт" Олега Пантелєєва, обидва проекти вимагають значних інвестицій, тому конкуренція між ними буде не тільки за клієнтів, але і за підтримку з російського бюджету.

ІА "Вголос": НОВИНИ